Knän, höfter, tänder, analsäckar...

Det visade sig att det är Patella Luxation. Medial, och inte den allra värsta sorten. Så alltid något.

I nuläget var det bara att avvakta tyckte vetten. Ev. att man behöver gå in och operera i framtiden om det blir värre. Så nu kommer det absolut aldrig bli några valpar tagna på den här damen. De gav Ada en lugnande spruta och röntgade hennes höfter och knän. Höftskålarna tyckte de var för grunda, hade det varit på en fullvuxen hund hade det inte varit UA, men Ada växer fortfarande så det kunde växa och bli bättre, men det tror inte jag att det kommer bli... Fast om man inte ska ha hunden till att dra slädar eller verkligen arbeta med den på ngt sätt så spelade det ingen roll sa vetten, tydligen många stora raser som har lite grunda höfter men inte har några men av det.

När hon ändå var drogad så passade vi på att kolla i hennes mun, där såg det ut som att ngn hade kastat in tänderna men inga valptänder verkade vara kvar iaf, det var ju skönt. Men det rekommenderades tandborstning för tänderna sitter TRÅNGT=större risk för tandsten. Men borstar gör vi ju redan och det gillar hon faktiskt.

Sen fick hon lite rumpbehandling också eftersom hon har åkt på rumpan lite då och då. Hennes analsäckar tömdes och det fanns en hel del i dem, så det var som jag trodde....

Vad KUL det är att man har köpt värsta måndagsexemplaret av hund, finns det något som är som det ska med henne? Hon är ju söt iaf...


Nu äter hon iaf igen. Hon har bantat sig själv i några dagar. Ville inte äta frukost en dag, nästa dag ville hon varken ha frukost eller lunch och sen ville hon inte äta alls, inte sin egen mat, men allt annat (som jag förbjöd R att ge henne) gick ner... Men idag var hon visst trött på att banta och vräkte i sig sin frukost som vanligt igen. Kanske är det löp på G?

Just det ja, vi vägde henne hos vetten, efter några dagars bantntning vägde hon 10 kg, så i vanliga fall när hon äter som hon ska väger hon nog 10½-11kg. Vilken klump! Det märktes i armarna när jag fick lov att bära henne typ en kilometer till bussen (för att hon var seeeg och bara ville ligga ner efter lugnande sprutan trots uppvakningsspruta) när vi var klara hos vetten, idag har jag träningvärk.

Lika underbart väder idag som alla andra dagar, grått och hemskt. Kommer säkert börja regna när som helst.

Nu ska jag fortsätta mitt Dexter-marathon och gosa med min missbildade lilla jycke. ♥


-------------------

Jo, jag kom på att i Lördags när jag åkte till C i Sumpan så träffade jag ingen mindre än EMY på T-Centralen. Hon gick och stirrade i marken och på Ada så jag fick kasta mig ut framför henne för att hon skulle se mig. Märkligt att man inte ser varandra på flera år (?) fastän jag har jobbat bara några hundra meter från hennes lägenhet och sen springer man in i varandra på T-Centralen klockan 08,30 på en Lördagsmorgon. Hon såg ut som vanligt iaf...









Kommentarer
Postat av: ANNA

Va tråkigt med vovven. Men tänk på att i ens ögon är dom iaf de vakraste som finns trotts sina skavanker.

Roligt om vovvarna hade kunna setts och lekt. Och sjävfallet hade
de vart skoj och sett dig med. :)

Ska ta och joina Flippen i sängen nu, får
se om ma får nån plats utav honom. ha ha.

2007-12-11 @ 23:38:59
URL: http://jernpiller.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0