En till Fralla!

Cyklade till centrum igår för att hämta mitt bokpaket som ÄNTLIGEN har kommit! Vid fotbollsplanen såg jag något gult lufsa omkring och hjärtat slog ett extra slag, JAPP det VAAAR en Fralla! Var bara tvungen att stanna och fråga vad den hette, ålder, kennel, vart de bodde osv. Visade sig att de bor bara några hundra meter från oss! Hur kan jag ha missat det?! Trodde Ada var ensam fralla här i krokarna men tydligen inte, VAD KUUUUL!!! Hoppas vi träffar dem snart igen, när Ada är med.

Ska ta tag i kurserna nu, de jag läser för tillfället är "Finansiering och Kalkylering 50p" och "Redovisning och Beskattning 100p". Böckerna verkar -jättetrista- om man jämför med de böcker jag haft hittills, de har haft färgbilder, illustrationer, färgglada rutor och texter. De här är svartvita, ser ut som matteböcker i upplägget och verkar så tråååkiga. Det går lättare att plugga när böckerna är estetiskt tilltalande. Fånigt men så är det. Man blir ju inte så sugen på att ta tag i pluggandet när man vet vad som väntar;  massor av information i ett trist format. :(

Ada äter bättre nu, vräker i sig både på morgonen och kvällen, har tidigarelagt hennes kvällsmål till kl. 18.00, den tiden verkar hon ha mer aptit.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0