Snart sista veckan!!

Snart är det bara en vecka kvar tills marknadsplanen ska lämnas in. Skolan är slut den 26:e men det är väl antagligen inget mer att göra i kursen efter inl. av marknadsplanen den 21:a, bara vänta på bedömning av den och sedan slutbetyg i kursen, så man kan väl egentligen säga att skolan är slut den 21:a, en vecka kvar på Söndag.

Imorgon ska vi till J på party! Luciafest, jag ska nog baka några hallongrottor att ta med för R sa att J skulle göra lussekatter och jag antar att det är en bra idé att ta med sig ngt. eget bidrag. M kommer ju inte göra det den snyltaren, han bara kommer, tar för sig och går. :S Men det är ju hans sätt och han kommer ju undan med det verkar det som. Jag skulle känna mig hemsk om jag alltid gjorde så.

Regn idag igen, solen har jag inte sett på år och dar, så vidrigt ute, blött och skitigt, hundbajs varje meter, folk är sjukt vidriga och bara låter hundarna skita överallt utan att ta upp det, både ägare till småhundar och jättar att döma av storleken på högarna...

Hur kan man inte märka att hunden sätter sig och skiter mitt på en gångväg eller precis vid sidan om den? Man har ju hunden kopplad så det borde vara omöjligt att undgå. Förklaringen måste ju vara att folk är dumma jävla idioter och bara struntar i det. Inte så kul för de som bryr sig och tar upp skiten efter sin hund (jag t.ex.) och hela tiden måste passa sig för att trampa i andra hundars skit!! Inte det lättaste eller mest avkopplande att själv behöva kryssa och även styra hunden mellan hundskitshögar i mörkret, och mörkt är det ju nästan dygnet runt nuförtiden. Fatta att man är på dåligt humör dygnet runt, otroligt irriterande att så mycket folk inte har något vett alls i skallen och förpestar tillvaron för de som har det!!

Jag har sådan lust att bara plocka upp de där ökenråttorna till hundar som grannarna har och kasta dem i närmsta soptunna, de är så jäkla jobbiga och skäller på allt och alla, HELA TIDEN! Ada blir skitstressad av att hela tiden bli attackerad av tre skällande råttor som gaddar ihop sig mot henne och jag fattar att hon blir rädd, osäker och sur och vill försvara sig. Det förstör så otroligt mycket och Ada är misstänksam hela tiden och bara går och väntar på att bli attackerad. Så för det mesta tar hon det säkra före det osäkra och stirrar på alla hundar hon möter, piper, morrar, fryser till is och ser ibland ut som ett vilddjur när hon måste möta hundar på gångvägarna. Inga roliga promenader när man hela tiden får kämpa för att få kontakt med henne, vilket verkar vara helt jäkla omöjligt för jag har försökt på alla sätt och vis lääänge, och parera hennes utbrott. Jag vill hemskt gärna gå på kurs med henne sen när jag har fått jobb och pengar och försöka lösa detta men hur bra blir det sen när grannråttorna iaf. kommer trakassera henne hela tiden?

Jag skulle sååå gärna flytta härifrån till ett hus på en plats där det inte ligger hundbajs överallt och där man tvingas att bo med galna irriterande hundar...






Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad skönt att skolan är klar snart. Vad äckligt med alla skitar överallt. Borde finnas dolda kameror o. böter för dem som ej bryr sig! Jaha, M ska klara en kväll utan bidrag, han kan väl diska då eller???

Kanske ta med sig lite champis,glögg...........

Här är full vinter nu o. idag har småbarnen haft lucia.

De var bra på sång o. allt. Kul! M

2008-12-11 @ 19:32:48
Postat av: Linda

Hej Sara, tack för kommentarerna de värmde. =)



Jag vet ett ställe där det är 2 minuter till skogen och där Ada kan bajsa vart hon vill.. Där hon inte har nå bjäbbiga småhundar till granne och där hon kan slappna av och rejsa i ½ snö.. I Ryssa!! =)



Det blir snart vår och ljust igen. Jag tror att du kommer hitta ett jobb, men det tar tid att få det där superjobbet! Jag var arbetslös länge efter gymnasiet och sen började jag städa och då har det rullat på.. Men jobbet på granngården fick jag genom arbetsförmedlingen. =) Peter ringde en dag och sa "hej, du söker sommarjobb?!" så lite nytta har de gjort..



Sköt om dig! Kram!

2008-12-11 @ 20:16:42
URL: http://pluppelinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0