Vad har hänt med Adaktusson?!

Ada var så jäkla pigg idag så jag blev helt paff. Först gick vi en timmes rask promenad, både backar, dåligt underlag och plan mark, hon travade på utav bara sjutton. Sen när vi kom hem till "vår" gräsmatta blev hon helt tokig och började frallefnatta fastän hon hade koppel på sig, hon for runt som en propeller/trasa i kopplet och jag bara stod stilla och stirrade på henne. Hur mkt energi kan en hund ha egentligen?! Det var ingen kort stund hon höll på och tokade sig heller. Sen fortsatte hon hemma och röjde järnet i soffan och på mattorna. H E L T  G A L E N!

Nu ligger hon och sussar, nybadad, i sin säng. Tänkte köra med specialschampot rätt ofta nu igen så kanske hon blir ok igen i huden. Det har ju funkat förut när allergin har spökat. :)

Jag gjorde precis ett internettest för det där jobbet jag ev. har på G. Jisses vad mycket konstiga frågor! Typ: "Skulle du bara stå och se på om någon plågade ett djur?" "Blir du rädd för vindens ljud och knäppningar i huset?" "Tycker du att systemet med villkorlig frigivning är dåligt?" "Har du många nära vänner?" "Hälsar du hjärtligt på folk?" osv... 200 st, till största delen, jätteknasiga frågor.

Har packat en del inför morgondagen, ska se till så att R gör det också, sen när han kommer hem. Känns som att läget är under kontroll. :D

Vädret är sjukt dåligt. REGN. Hallå, det är julafton om två dagar, ska det inte vara SNÖ på marken då?!

Slut på mjölk, så jag kan inte dricka latte. :( Måste köpa mer. Annars blir det ingen riktig frulle imorgon.

Lussebullarna jag gjorde uppskattas verkligen (eller kanske inte alls?) i den här lägenheten, jag kom nämligen på "jag-är-inte-hungrig-R" igår med att sitta och smaska i sig FYRA STYCKEN framför datorn. Tänk om han bara visste hur jäkla jobbigt det var att göra dem, vilken tid det tog och hur ont i blanda-deg-handen jag hade i flera dagar efteråt. Då kanske han inte skulle vräka i sig dem sådär utan att ens fråga om jag också ville ha en... *mutter mutter*




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0