Märklig förkylning.

Vaknade inatt av att mitt ena öga värkte och inte gick att öppna men orkade inte bry mig om det då. När jag släpade mig upp ur sängen imorse var ögat illrött och helt tjockt och uppsvällt. Jag kan inte se någon vagel eller så utan det verkar som att det "bara" är en inflammation. Ska skölja med ögondropparna jag köpte till Ada (koksaltlösning) och hoppas på det bästa.

Tvättade båda bilarna igår kväll, kändes bra, nu är det väl bara att vänta på det dåliga vädret som ALLTID brukar dyka upp då vi äntligen fått ändan ur och tvättat bilarna.

Såg en igelkott igår när vi gick på promenad med Ada, den gick omkring i buskarna som står på vägen upp mot E o B´s hus. En liten en, kul att de inte har blivit helt utrotade, än.

Idag ska vi ta det luuugnt och försöka kurera mig, men jag antar att jag iaf. måste gå till centrum för att köpa parmesanost och creme fraiche så jag kan göra den där laxpastan som R tjatat om så mkt på sistone. Får ta med två kylblock och lägga i väskan så kylvarorna håller sig hela vägen hem utan att ruttna nu när det är rötmånad.

Nä, nu ska jag gå och dra i mig lite näspulver för jag känner att det stramar i ena bihålan. Och en inflammation där är det jag minst av allt behöver nu.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0