Vad ska man hitta på i den här värmen?

*Bada?
*Plocka med mat/fika o ligga o slappa i skuggan någonstans?
*Åka till IKEA?

Bada låter ju bra men man får ju inte ha hunden med någonstans och så är det ju fullsketet med folk överallt så man kan ju inte hitta ngt avskillt ställe där man kan smyga ner med Ada.

Ligga o slappa i skuggan låter ju också som en bra idé, på papperet, vart ska man ta vägen? Det är ju folk -överallt-, man kan ju inte andas. Jag tror jag flyttar tillbaks till skogen igen snart.

IKEA är nog folktomt nu så bra väder som det är, eller smockfullt om alla tror som jag att det är bra att åka dit nu pga lite folk... Säkert omänskligt varmt där inne så det är nog ingen bra idé att åka dit.

Jag ska ta tempen för jag känner mig sjuk, snorig o ont i halsen o VAAARM. Har lillungen smittat mig med körtelfeber?! :S

Resan hem igår var HEMSK, tåget var kvavt och inget syre kvar, PROPPAT med folk, väskor och barnvagnar, ingen ventilation och Ada flåsade så jag trodde att hon skulle kollapsa och dö. Försökte kyla henne med en blöt handduk iaf o så fick hon vatten med jämna mellanrum, blev bättre efter Sala då det gick av en massa folk o vi fick sätet bredvid oss ledigt hela vägen till Sthlm.

Sälja böcker idag, 18.00, måste komma ihåg det!!








Kommentarer
Postat av: Pluppan

Hej Sara! =)



Glassmaskinen är hur kul som helst. Det var J som ville ha den men jag klagar inte. Den köpte vi på clas ohlson. =)



Fy tusan för tågresan. Tycker synd om er. Fiffi hon vill bara ligga inne eller i skuggan nu för tiden. I lördags var vi ute på sjön med henne så hon fick svalkas lite. Är himla varmt åt de stackarna i den här värmeböljan.



Nu är det bara två veckor kvar till semestern! Jippie! =)

2008-07-27 @ 21:51:15
URL: http://pluppelinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0