BILJÄVEL!

Focusen är ju bara sååå underbar, nu lyser motorlampan igen, TREDJE gången det här året! Hämtade den ju nyss från verkstan där de hade fixat rost på insidan av dörren, på garantin men ändå, det finns ju roligare saker att göra än att springa där med bilen hela jävla tiden. Det här kommer inte gå på garantin, det har det inte gjort tidigare iaf, enda chansen att få det på ngn garanti är väl att det är samma sak de bytte som har gått sönder igen, men då säger de säkert att det är ngt nytt fel så vi får betala iaf, hur ska vi kunna kolla upp det liksom...

Nyss ute med Adaktusson, vaaarmt idag också, blåsigt o mulet men kvavt. Ska laga mat nu o sen gå till centrum o köpa schampot till Ada.

Det finns ett hus i villaområdet mitt emot oss som är så vanskött, kollade upp namnet på postlådan (här kan man hitta en massa fakta om personer man vill kolla upp) och det är en gammal gubbe som fyller 67år om 35 dagar, han är säkert helt ensam, man kanske borde gå o gratta på födelsedagen o fråga om han behöver hjälp med huset...?? Ser sorgligt ut, säkert inte gjort ngt med huset eller tomten sedan det var nytt, för typ 35 år sedan...

Förresten, blev riktigt överraskad när jag gjorde mat åt Ada igår, när jag delade färskfodret så hittade jag stora träbitar i maten! Jag har läst om folk som har hittat hönsnäbbar o klor i andra märken av färskfoder men inget om BRAVO PLUS som jag ger, och klor o näbbar är ju mer naturligt att hitta i hundmat än träbitar, kanske är det så att de fyller ut maten med sågspån, det ryktades ju att vissa torrfoder fylldes ut med det om jag inte minns helt fel.. Men färskfoder, vad har träbitar att göra i det?! Ska tala med djuraffären o även maila tillverkaren...

Plockade ur lite bilder ur kameran...


Jag har ju alltid sagt att D´s ödlor är korkade, här är beviset...


På D´s födelsedag passade Adaktusson på att smila in sig hos pensionärerna (som den pensionärshund hon är) o även knycka en plats i svärmors soffa som annars är förbjudet område...


Ada gillar ödlor men...


...blir ibland lite för ivrig i sin kontakt med dem.


Ja just det ja, i Dalarna hos mormor fanns det mkt gott gammalt torrt gräs att äta, perfekt för en ko som Ada! Vi längtar redan tillbaks!


Smarriga myror fanns det också hos mormor! Mums! :)


Jaha, det här var nationaldagen, Karlavägen.


Och sist men inte minst; träbitarna i maten.







Kommentarer
Postat av: ANNA

Gud det var inga små bitar heller. :s

2008-06-09 @ 17:27:40
URL: http://jernpiller.blogg.se/
Postat av: Sara

Nej det var ju inte det, jäkla dålig stil o lägga träbitar i maten! Hunden kunde ju ha dött! Jag har mailat o skällt på tillverkaren. :S

2008-06-09 @ 23:12:19
URL: http://adaosara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0