Försäkring. :(

Fick nya priset på Adas försäkring idag, shit vad dyr den har blivit, valprabatten är ju borttagen nu när hon är en gammal brutta. Är åtskilliga tusen de vill ha, över 4000. Kanske ska ringa Agria o se om den blir något mer överkomlig i pris om man ändrar vissa saker i den... Som det är nu har vi ju den allra bästa som finns (den täcker typ allt man kan tänka sig o lite till...) med lägst självrisk och högst ersättningstak.

Man kanske ska gradera ner sig till den som är snäppet under som också är bättre än bra, jag menar, kremering, som ingår i denna, kan jag betala själv om det kommer behövas och få medicin för 400 är ju helt ok, 800 har vi nu. Rehabilitering 3000 istf 6000 kan man ju också tycka är ok. Så vi hoppar nog ner ett snäpp och ser vart vi hamnar då i pris. Lägsta självrisken ska jag nog ha kvar. Men kanske hoppa ner ett snäpp även i ersättningstaket, beror på hur mkt skillnad det är. Kanske behåller det om det inte är så stor skillnad mot det högsta som vi har nu.

Packat för båda resorna och planerat lite till, badat Ada, som INTE tyckte att det var kul att behöva stå och vänta på att schampot skulle verka. Mycket oljud som kan komma från den lilla kroppen när hon är missnöjd med ngt. :S

Nu ska jag ta Adaktusson och kanske R, om han orkar, med ut i skogen på promis, igår gick vi två långa rundor, en ensamma och en med D jättesent på kvällen/natten så idag blir det nog inte så långt.

Måste tömma kameran nu och bränna alla bilder från den så den är tom till Tysklandsresan. Tar nog lite tid. Mycket som får plats i den.

Sen när alla måsten är klara ska jag läsa lite mer i en av alla böcker jag lånat från biblioteket, de hade fått in massor av nya pocketböcker när jag var där sist och jag var bara tvungen att låna allihopa. Så nu har jag en rejäl hög med böcker att beta av. Just nu läser jag "Tyskungen" av Camilla Läckberg, hon brukar ju vara ok så jag hoppas att denna är värd att ta sig igenom, är rätt tjock.

Nä, måste hälla i mig en kopp kaffe innan jag tar ut Ada, annars kommer jag inte orka. :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0