Lambdasonden.

"Förvärmda givare fram till mitten av 1990-talet, kan behöva bytas efter ca 10000 mil.
På moderna, OBD-2 kompatibla bilar, beräknas givaren behöva bytas först efter ca 16000 mil."

Jag antar att vår bil räknas som en modern bil då den är från 2004... Har gått 6000mil, så V A R F Ö R går saker sönder hela tiden som inte ska gå sönder förens om många många mil...?? A mystery to me... Jag ska köra bilen direkt till lackverkstan efter att jag löst ut den från Ford idag iaf. Sen ska den B O R T!!!

Gasspjällslägesgivaren, den bytte vi väl förra gången tror jag. Märkligt.

Här hittade jag infon som jag klippte ut, man kan även se bilder på delarna, mycket intressant. :)



Kollade precis på en sida som handlar om vår bilmodell, tydligen så är det ett vanligt problem att lambdasonden går sönder på den här modellen OCH att det börjar rassla från plåten vid katalysatorn, som vår också gör. Kul bil man har, hoppas att den inte drar på sig de andra vanliga felen som också stod med på sidan, innan vi hinner sälja den.

Just det, ett till av felen på sidan har den ju också lyckats få, det blinkade i instrumentbelysningen (värsta discolampan) så den var tvungen att göras om och de tog bort möjligheten att ställa den i olika lägen. Det gick på garantin som tur var, annars hade vi ju struntat i att åtgärda det.




Kommentarer
Postat av: Monica

Ang. kattmisshandeln - kvinnan som mistat en katt och nu lever med en svårt skadad hade i sitt inlägg frågat gärningsmannen vad han nästa offer kommer att vara, hundar, barn, åldringar. Jag hoppas verkligen att de tar fast denna psykopat, det bor så många katter i höghusen på området vi bor..

2008-06-16 @ 12:45:48
URL: http://mollyx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0