Plockat stygnen.

Har plockat stygnen på Ada nu, det har läkt ihop bra efter biopsierna. Men det var ingen lätt match, hon avskyr att bli lagd på rygg och dessutom fasthållen, kämpigt värre. Men nu är de borta iaf.

Vetten ringde, labbet hade inte gjort klart proverna vilket tydligen var olikt dem, hoppas bara att de inte slarvat bort hudflärparna! Avbokade tiden vi hade inbokad på Onsdag så jag inte lyckades få ur vetten V A D man skulle kunna göra på det besöket, hon svamlade om kortison för Adas hud såg ju så HEMSK ut (hemsk tycker jag inte att den är nu, lite röda prickar här o där ibland, mer vid stress och värme).

Men nej, jag vill inte ge kortison hon har ju inget besvär av utslagen (alltså, de kliar inte eller gör ont), jag vill ju veta vad som orsakar problemen, inte bara bota symptomen tillfälligt, det verkade inte riktigt gå in.

Så jag sa att vi hade ju talat om att byta foder till hydrolyserat allergifoder, och ja, det kunde man ju göra men då var jag ju tvungen att komma in på det bokade besöket för en förklaring av hur man gjorde.

What, vi talade ju om det sist, inget annat än specialmaten i minst 8v, det kan jag väl klara själv utan att komma in på besök..? Sen det man gör därefter kan man ju ta då, men det behövs väl inte något besök nu för det?! Sen sa hon att man kan prova Hills d/d, det var allergivänligt. Ska kolla upp vad det fodret innehåller, det verkar inte vara ett med sönderplockade proteiner iaf, så då kan jag kanske likagärna använda tex. Standardt Vild Hjort? Eller?

Om Hills d/d: "Helfoder med utvalda råvaror för hundar med foderöverkänslighet och/eller hudproblem. Finns med vitfisk, ägg, anka, lax, hjort  eller lamm."

Om Hills z/d: "Allergifoder med hydrolyserat protein."

Ja, nu ska jag gå ut med Ada, ge henne krubb och sen sova. Kanske ska upp med R imorgon och lämna Focusen på lack då, idag blev den klar precis innan stängning så vi hann ej hämta den. :/




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0