Vad ska vi hitta på idag då...?

Sov ända till 9 idag, Ada hoppade upp i sängen o satt o slickade på sig själv så jag vaknade (hon slaskar o grymtar en massa när hon tvättar), snällt att hon sätter sig precis bredvid mitt huvud för att göra sin morgontvätt...

Var ut på en promis men det är varmt o då blir Ada mer seg än vanligt så det blev en kort en. Får se om jag tar med henne ut i elljusspåret på en lite längre tur, där är det ju rätt mycket skugga o lite svalare, men det kanske blir för jobbigt för henne iaf... Isf går jag själv, måste komma igång o få upp flåset lite, Freddan är ju skitduktig o springer o cyklar flera mil o jag orkar INGET, pinsamt.

M kom över igår o spelade Xbox, bilspel, han gafflade en massa om Danmark, han tycker att vi ska ta en roadtrip dit ner i några dagar. O självklart så kan vi ju inte åka hans bil för den har ju såå litet baksäte och om vi ska ha med Ada så... Oj oj oj, nej det går ju inte. Han tyckte att vi skulle åka Mustangen, men vafan, den är ju inte så kul att åka ända ner till Danmark i, då är Ficusen ett bättre val, dessutom tror jag inte R vill att Mussen ska rulla så långt, den tappar ju en massa i värde då och slits på mer än vad han vill. Ficusen drar ju dessutom mindre soppa, har fler dörrar, mer plats för Adas bur o lättare att komma i o ur med både folk o fä och den kan ju jag köra också (Mustangen ser jag, och antagligen inte M heller eftersom han är så kort i rocken, inte över huven på, scoopet sitter ivägen), så ska vi åka någon av våra bilar får det bli Ficusen.

Vi ska prata med bostadsrättsföreningen idag om vår plats i garagekön, konstigt att folk som flyttat in efter oss får plats innan oss...

Ska köra en tvättmaskin nu igen o fundera ut vad jag ska äta idag, får rota igenom frysen o se vad jag hittar. Sen skulle jag behöva köpa mjölk o frukt också, men det är så varmt att frakta det hem till lägenheten, får se om jag går själv eller väntar på R o bilen.

Vetten imorgon och sen ska vi kanske in till stan på Fredag för att träffa Freddan o Johanna. Lördag är det ÄNTLIGEN FRALLETRÄFF!! O sen kanske vi kan hälsa på J då också när vi ändå är i krokarna. Söndag blir det ridning, hoppas jag, nu har hästarna gått ut på bete iaf, skööönt, då kan man komma dit närsomhelst o inte behöva oroa sig för att kusen ska behöva stå i en skitig box bara för att man åkt ut lite efter 5... Jävulusiska köer på dagarna också, så ska jag rida får det bli tiiidig morgon eller sen em/kväll.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0