1400kr fattigare.

Vetten gick på nästan 800kr, undersökning, recept och Viacutan Plus som de tyckte att jag borde prova för hennes torra hud, tassar och nos + kliandet. Sen hämtade jag ut Stronghold för ev. rävskabb, kvarvarande löss eller annan ohyra, vetten tyckte att det var lika bra att behandla för det ifall det skulle vara ngt äckligt kryp som gör att hon kliar och har utslag bakom öronen, så nu ska jag sanera lägenheten igen, för säkerhets skull. *suck* Fick även recept på ögonsalva (mot ögoninflammation) och kortisonsalva till utslagen, allt gick på ca 600kr. Nu MÅSTE hon bli frisk och fräsch som en nötkärna! Jag ska skicka in kvitton och annat till Agria och se om ngt går på försäkringen, hoppas det, för självrisken är ju redan betald för den här perioden iom. hennes röntgen tidigare i vintras.

Det enda positiva med veterinärbesöket var att hjärtat lät bra, öronen var fina inuti, Ada var lugn, gick snällt med på att undersökas och var avslappnad (låg tom. ner och vilade på undersökningsbordet) och bråcket kunde vetten inte ens känna efter noggrannt letande! Så det verkar som att det har gått ihop o försvunnit, är dessutom inte lika allvarligt med ljumskbråck på tikar som på hanhundar sa hon, så nu känns det ganska lugnt på den fronten iaf! :)

Ada verkar inte bry sig om att hon är sjuk för hon lever rövare här hemma med sin nya boll som hon fick med sig från Dalarna! Igår hade hon en förresten en bantardag, åt inte på hela dagen och kräktes lite galla innan veterinärbesöket. Idag vräkte hon i sig maten som vanligt! :)

Fint väder idag igen, sol och 1 minusgrad. Perfekt, då kan jag hänga ut mattor och annat på vädring så dör förhoppningsvis eventuell ohyra.

J var här igår med sin senaste erövring, hon verkade snäll och lugn, lite som jag i både utseende och sätt, dessutom delar vi förnamn. Ada gillade henne och trodde att hon hade kommit för att vara kvällens underhållning, så hon fick inte en lugn stund de första 20 minutrarna, sen tröttnade Ada o la sig på soffan och glodde.

Nu ska jag återgå till tvätt och städning.


 Ada o jag var ute i solen idag med selen och långa linan på, hon tyckte att det var urtrist att ta sig till gräsplanen där hon kan springa av sig, måste ta sig igenom ett bostadsområde på gångvägar innan man kommer dit. Så vägen dit var seeeeg och motsträvig men väl där så fick hon frispel och gjorde piruetter och jämfotahopp. Hon ÄLSKAR snön! :)



Kommentarer
Postat av: m

Hej o hå !
Se där vad billigt att gå till sjukan för hund.
Men pengarna är ju till för att rulla, so what ever... Jag hoppas hon blir dunderfrisk också.
Allt väl här, mormor är bättre...
/m

2008-03-27 @ 16:09:01
Postat av: Sara

Ja bara hon mår bra o är frisk så spelar det ju egentligen ingen roll vad det kostar m e n man kan ju ha roligare för dom där pengarna...

Vad bra att hon är bättre. :)

2008-03-27 @ 17:32:01
URL: http://adaosara.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0