Grattis Ada!

10 månader fyller lillskiten idag! Det firade hon med att försöka kräkas galla på mattan (jag lyckades putta ut henne på golvet) och sen matvägra. Najs. Jag antar att det är hormonerna som spökar.

Idag ska jag lägga in en racerväxel i pluggandet så jag hinner klart innan helgen.

Såg att Granngården ska öppna ute på Värmdö i Maj, de sökte personal, man kanske skulle slänga in en ansökan? Verkar vara ett bra företag att jobba på, efter vad jag har hört. :) Skulle man kanske få lite användning av sina gymnasiestudier också, det är väl det närmsta ett hästjobb man kommer i dessa trakter.

Dagens lunch blir nog potatis och purjolökssoppa. Igår gjorde jag vegetariska biffar med fetaost och quorn, så goda, lätta att göra och R älskar dom!

Vi hade lite snö imorse när vi vaknade men den håller på att smälta bort nu. :(

Igår såg vi "Änglagård - Andra sommaren" och den var också jätterolig. Så länge sedan vi såg Änglagårdsfilmerna så vi hade glömt bort hela handlingen som tur var. :) M bestämde sig för att han vill flytta ut på landet till ngn liten by och bli lika bonnig som dom i filmen. Han sa att det är hans rätta jag. Ja, vad vet jag, det kanske det är...

Ikväll borde vi se en till film, jag snabbtittade igenom "Wicker Man" igår och den verkade ok, så vi kanske ser den.

Nu ska jag ägna mig åt mina studier ett tag men jag dricker för mkt kaffe tror jag (eller så är jag bara allmänt rastlös) för det kliar i benen och jag orkar inte sitta still några längre stunder, det blir många pauser...






Liten har blivit...




...STOR!





Som ett brev på posten!

YES
, äntligen tar dom det på allvar! Fick precis en lapp i brevinkastet där det står att styrelsen "vill ha hjälp med att lokalisera starka lukter och hundträck som har förekommit i entréhallen". Jag säger som Gert Fylking, ÄNTLIGEN! Jag har mailat och mailat och ingen har tagit det på allvar, men nu när fler har klagat hoppas jag att det kommer att hända något så man slipper stanken och bajset! Men jag är bomsäker på att det är två olika gärningsmän det handlar om, att få båda att bättra sig är nog svårt... En som aldrig duschar, städar eller tvättar kläder (?) och en som har en halvdöd hund som läcker bajs här o där utan att ägaren bryr sig, vad ska man göra åt det?? Och vad ska jag göra, ringa styrelsen och säga: "det är den och den som är dom skyldiga!" hur ska jag kunna bevisa det? Jag får ta dem på bar gärning, ha kameran med mig jämt, ligga i buskarna här utanför dagarna i ända o vänta på att de ska klanta sig...

Här kommer iaf receptet på de vegetariska biffarna som är snabba och lätta att göra!

2 ägg
1 gul lök
2 msk potatismjöl (för att det ska bli en bra fast konsistens, ta inte för mkt för då blir de gummiaktiga!)
1 paket fetaost
1 påse quornfärs, typ 300g, upptinad.
svartpeppar (jag brukar strunta i salt eftersom fetaosten redan är så salt i sig själv)

Mixa lök, feta, ägg och potatismjöl i en matberedare/mixer tills det är finmalet, blanda ner quornfärsen och mixa tills det är en slät smet. Gör biffar och stek några minuter på varje sida, tills de har fått lite färg. KLART!




När jag satt och fikade i köket nyss blev det väldigt tyst i vardagsrummet där Ada höll hus. Jag gick in o kollade så att allt stod rätt till och då kom jag på henne med att sitta o sola mot baslådan. :)


Solar för första gången i år.



Hittade den här bilden i kameran, hon gör en sån rolig min på den.


Kommentarer
Postat av: Linda

Hej!!
Granngården är kanon har jag hört. ;) Haha.. nä men det passar mig utmärkt iaf. Och en nyöppnad butik måste ju vara perfekt. Nytt hyllmaterial och fräscha lokaler.
Kan inte jag få receptet på de vegetariska biffarna? Det lät supersmarrigt. Har idétorka på matfronten ibland. Har börjat med att göra matlistor så man kan följa dem när man kommer hem och är tom i skallen. =)

Nu ska jag jobba hårt så svetten lackar! Ha det bäst och gratta hunden! kram/L

2008-03-06 @ 11:40:06
Postat av: Sara

Jag har också idétorka allt som oftast och har försökt skriva upp mina favoriter. :)

Kanske skickar en ansökan till Granngården, de behövde
även sommarpersonal o det passar ju mig bra eftersom jag fortsätter plugga till hösten. Frågan är bara vart man ska ha hunden...?

2008-03-06 @ 12:09:21
URL: http://adaosara.blogg.se
Postat av: m

Hej! Kanske du kan höra om hund-dagis eller kanske svärfar/svärmor kan hjälpa till. jag tänker på om du vill söka jobbet på G-gården.Tänk vad härlig Ada-tösa är när hon sitter o. solar sig.Grattis på dig o. ha en skön solig dag! /M

2008-03-06 @ 17:28:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0