Ny vecka, nya tag.

Mycket plugg den här veckan. Snart slut på en kurs så det gäller väl att ligga i nu på slutet.

Konstigt väder idag, ett tag snöade det en massa, sen slutar det och är grått och trist, sen vräker det ner snö igen, sen töar den bort osv.

Richard ska få ta hand om all disk, städning och tvätt den här veckan, för en gångs skull. Får se hur det går. Jag tänker iaf försöka att inte lägga mig i eller göra något. Nu kanske man orkar laga mat när man slipper göra allt annat...

Ada har en bra dag idag, stannar inte hela tiden på promenaden och så är hon lugn inomhus o flyger inte upp ur sin sömn o skäller inte på varje litet ljud utanför dörren. På Torsdag är hon 10 månader, så hon borde väl börja lugna ner sig lite snart. Förhoppningsvis.

Patella Luxationen håller sig på en ok nivå fortfarande. Hon skuttar till nån gång ibland men för det mesta märks det inte av alls. :)

Var hos Stormy igår och det var pissväder och jag hade ingen ork alls i kroppen, vi tog en promenad och mockade o fixade allt i stallet sen handlade vi mat o åkte hem, jag somnade på soffan vid 18-19-tiden IGEN! Totalt slut i kroppen o huvudet, hade R inte väckt mig så hade jag nog fortsatt sova fram till morgonen.

Äh, nu ska vi slappa lite i soffan och förhoppningvis kommer R hem snart och äter tandooriduornet jag gjorde idag. Blev faktiskt gott.





Alltså, det här med bilen börjar bli ganska jobbigt nu, nu är den inlämnad IGEN för motorlampan som lyste för ett tag sen (en månad?) har börjat lysa igen, de sa ju att de hade lagat den när vi fick tillbaks bilen men det har de tydligen inte gjort. Och det där skramlandet under bilen som de också hade lagat det skramlar ju nu igen... Måste hitta en ny verkstad, Ford här i Nacka (Nacka Biltrim) suger! Dom pratar en massa skit, är otrevliga, dyra och verkar inte kunna något om att laga bilar... Vilken dryg jävla soppa. Bilen är ju hos dem mer än här hemma hos oss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0