Polisen Ada och stackars Flurr.

Det är inte lätt att vara gammal o snäll. Flurr (som är här över helgen pga. bortrest matte) blir lite mobbad av Ada. Hon vill inte att han ska vara för nära hennes mamma (jag), hon ställer sig i vägen när han försöker komma fram, eller ens titta på hennes mat eller henne när hon äter, då blir han bortjagad och morrad på. Och när det inte är mat eller kel inblandat så ligger hon och håller koll/blänger på honom så han sköter sig. Men det blir bättre o bättre, hon är ju inte van vid att dela oss/lägenheten med någon annan fyrbening. Jättebra att hon får lära sig det nu! :)

Flurr har fått manikyr o pedikyr idag, han var snäll o satt bara o tittade på/låg ner o vilade. Lite skillnad mot den vildhund jag är van vid.... Hoppas att Ada blir lika lugn när hon blir äldre.

Skogspromenaden idag var ok, Ada var vild o galen o rusade som en dåre ett varv runt mig när jag släppte henne lös. Sen var hon nöjd o ville mest sitta o sola o var inte alls pigg på att följa med när vi skulle gå så hon körde ner huvudet i marken lite då o då o lekte staty... Hon är så T R Å K I G när hon gör så...

Nu ska jag äta löksoppa o kolla tv.

Resultatbudget o likviditetsbudget är klar o mitt bildspel är också så gott som klart, SKÖNT att vara någotsånär klar till helgen!

Ikväll blir det kanske pizza, definitivt någon film, M var sugen på "3:10 to Yuma", vi får väl se vad det blir.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0