Nöjd med dagen.

Har fått mkt gjort under dagen, en stor del av projektet är klart, eller ja, "kludden" är klar sen ska det ju renskrivas och fixas till men jag är en bra bit på väg. Siktar på att vara helt klar på Fredag em. så jag får helgen fri från skola.

Jag satt o kollade på Facebook idag och typ alla i min gamla gymnasieklass har ju fått barn. Vissa har tom. flera ungar! Skulle vara kul att se hur många som har barn o hur många som inte har det, synd att inte alla är med på Facebook. Jag skulle gissa på att majoriteten av klassen har fått barn o vi som har "klarat oss" är nog i minoritet. Jag klagar inte, väntar gärna länge till innan jag skaffar unge, jag tycker att man bör ha fått ordning på sitt eget liv innan man drar in fler personer i det som man ska ansvara för...

Men kanske är de flesta i min gamla klass jäkligt mogna och har väldigt lyckade liv eller så tycker de inte att det är lika viktigt som jag tycker att ha något att erbjuda ungen innan man klämmer ut den. Jag gissar på det senare... Men det är bara en gissning, såklart.

Skulle också vara intressant att veta hur många av ungarna som var planerade och hur många som var olyckshändelser. Är det verkligen normalt att få barn så tidigt som så många i min gamla skola/klass har fått? Vissa hann ju inte ens sluta gymnasiet innan de började producera små kultingar!

Jag tänkte att jag skulle skaffa mig fast jobb (gärna ett bra som jag trivs med och tjänar en hel del cash på, och det kan ju ta sin tid att hitta ett sådant), villa och kanske tom. en egen bil innan jag ens börjar fundera på att skaffa barn.

Nää, Ada är den enda kulting jag vill ha för en lång tid framöver. :)

Så morsan, du får nog vänta ett BRA tag till på människobarnbarn! ;)




Kommentarer
Postat av: Linnéa

det var ingen bid deal, en journalistbekant osm jag har brukar fråga om jag ellre nån jag känner vill va med i undersökningar och reportage och så. så jag var med i nån enklät. hade vart kul att se men jag har inte vart i nån affär idag..:)

2008-05-14 @ 23:44:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0