Ny vecka, klar med projektet.

Fan vad skönt att ha lämnat in caset i FEK B. Det blev väl ok, men jag kunde nog ha gjort det bättre om jag hade tagit mig mer tid.. Lite snålt med bara 2 veckor, jag borde ha börjat läsa kapitlen tidigare så att jag bara hade haft frågorna att jobba med de där sista 2 veckorna, men lätt att vara efterklok, nu är det inlämnat iaf. :)

Var och provkörde en BMW 325 Touring i Lördags, på BMW i Solna. Najs, men synd att den inte fanns att prova utan M-sportpaketet, för det vill vi ju inte ha iaf o den blir ju stötigare med det på. O så var det ju egentligen en 320 vi ville prova men det fanns inte, kanske borde  kolla med dem i Nacka om de har en sådan man kan få prova. Så man vet vad man får ifall man skulle köpa en sådan. R var impad iaf, fast han sa att det var svårt att backa med den, en vanesak kanske, han är ju inte van vid kombi. Svängradien var helt lovely om man jämför vad vi är vana vid med Ficusen, BMW:n är ju bakhjulsdriven så den svängde på en tioöring!

Jag stack till stallet tidigt igår och red, blåste iskallt o var grått o tråkigt ute. Sen åt vi och åkte o bytte däck på Ficusen hos E o B, vi har ju dubbfria o det har bara inte blivit av att byta till sommardäck. Sen är sommardäcken så slitna så R visste inte om de skulle gå igenom besiktningen så han ville ha vinterdäcken på när han besiktade. O det gick ju bra.

Men nu är det bytt iaf. Jag fick det roliga jobbet att tvätta vinterhjulen, svart skit som satt som 1 cm tjock cement, skrubbade som en galning med fälgtvätt o till slut så blev det någotsånär rent.

Gick promenad med Ada hos E o B under tiden som R förberedde o plockade fram sommarhjulen. Gick ner till vattnet o Ada plaskade med tassarna i havet, hon är INTE rädd för vatten den damen. Var ju till Glasbrukssjön i Torsdags och då hoppade hon bara i utan att tveka och gick ut så vattnet nuddade magen. Första badet någonsin för henne o det gick ju bra, rejsade i sanden också så hon var helt sandig i hela ansiktet. :)

Idag ser det ut att bli bra väder, kanske kan ta en längre promis då, ev ner till sjön, ganska långt men om vi tar det lugnt så går det bra. Vattenflaskan får väl hänga med den också så vi inte få soppatorsk efter halva vägen, inte kul med en hund som bara lägger sig ner o vägrar att följa med, folk som går förbi tycker ju att det ser jätteroligt ut o pekar o skrattar när hon helt plötsligt slänger omkull sig mitt i vägen, men jag ser hellre att hon travar på så vi kommer hem inom rimlig tid...

Inte hört något från vetten än om blodprovet de tog, hoppas de ringer idag eller imorgon, annars får jag väl ringa o fråga om de inte har fått svaret eller varför det dröjer så lång tid.


Nån som vill köpa?



Kommentarer
Postat av: M

Hej ! Vad ska ni ha för den p är lite intresserad av den. Vi får väl se vad det blir av.

Snacka via tele om det. Vad skön bruden är då.

Blir ingen badkruka på s-holmen. /M

2008-05-19 @ 11:23:12
Postat av: Sara

Hahaha, pappa, vad ska han med en sån till!? Ja om han är intresserad så är det bara att lägga ett bud. Jag har koll på vad de brukar ta för en sådan skönhet som denna, så inga skambud tack! ;)



Ja, Ada ÄÄÄLSKAR vatten o SAND. Vi får nog se mkt badande på Holmen om det är bra väder! :)

2008-05-19 @ 11:37:29
URL: http://adaosara.blogg.se/
Postat av: P

Kul moj



2008-05-19 @ 19:46:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0