Vetten.

Inte mkt klokare man blev av vet.besöket.

Patella Luxation Medial Grad 1 båda bak, visste att det inte skulle vara UA så jag är glad att det bara blev ettor och inte mer än så.

Vaccinationen tagen.

Skrapprov togs bakom örat där hon har kliat och haft ett rött utslag förut, men ingen demodex eller annat snusk i det skrapet, de tyckte att hon sprattlade så mkt så att det inte gick att ta fler skrap än det enda bakom ena örat, och där såg det ju fint ut för tillfället, inget utslag eller så, så jag vet inte hur tillfölitligt det där skrapprovet är, men betalt tog de iaf...

Lite besviken, de kunde väl ha sederat och skrapat på fler ställen, på magen tex. där hon har massor av utslag och håravfall, när de ändå var igång och ändå tog betalt för skrap och mikroskopundersökning, nu känns det som att vi lika gäna kunde ha struntat i att skrapa och betala för det för det blev ju bara halvgjort ändå...:/

Hade vart bättre om de frågat om vi ville skrapa en annan gång eller om vi ville sedera o skrapa istf. att göra ett halvtaskigt jobb o ta betalt för ngt. som vi säkerligen kommer att få göra om o betala för igen. Jag tycker inte att det är såååå himla kul att åka till vetten hela tiden och jag är inte gjord av pengar...

Dessutom tyckte Ada inte alls om att bli fasthållen på ett superhalkigt bord eller att det var hundar som skällde här o där o dörren var öppen o det var allmänt rörigt så hon blev stressad. Påpekade det o då sa vetten att det var så lugnt när vi var där mot annars... Hjälp, hur rörigt är det annars då?!

Nästa gång åker jag till vanliga vetten i Sickla. Jag gör så dumma saker ibland, vad skulle jag dit o göra när det har varit rätt ok hos gamla vetten, bra lokaler, ohalkiga bord med gummerad ovansida, ljudisolerade rena rum o lugn o sansad miljö och personal?! Dumma jag!!

Ja just det blodprov för rävskabbsanalys ( som vi får svar på om ca en vecka) tog de också (fastän jag sa att jag nyss behandlat för ev. rävskabb pga. kliande bakom örat o att utslagen kom efter det) efter en massa mer sprattlande, de sa att de var fyra stycken som försökte hålla i henne men att hon var så envis att det bara gick att ta ett enda skrap och blodprovet. O så fick vi en antibiotikakur, för vetten tyckte att det såg så illa ut under magen...

Hemsk dag var det iaf. Ada som alltid brukar vara lugnet själv hos vetten blev förvandlad till en monsterhund och jag kände mig som värsta elaka puckot...:(

Nu ska vi ta tag i FEK B-projektet igen och läsa resten av sidorna i Kommunikationskapitlen.

Soligt o fint nu o jag hoppas att det håller i sig.

R kommer hem om tre timmar så nu gäller det att snabba på!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0