Annorlunda dag. :D

Vaknade 06.30 av kräkljud. Ada står på mattan, som vanligt, och kräks, alltså inte "som vanligt att hon kräks" utan som vanligt att hon ställer sig på mattan de gånger hon ska göra det... :S Hmm, det där blev en konstig mening. Så snabbt skutt upp ur sängen, ut med hunden på golvet, hon kräks, äter lite på kräkset, jag torkar bort resten och sen ut på morgonkissen.

Pigg som attan (för ovanlighets skull) så jag stannade uppe, kokade kaffe (har inte hört ngt. om min espressomaskin än), åt frulle med R och kollade på Gossip Girl. Sen gick jag och Ada till utsiktsberget för idag har det varit BRA väder, för en gångs skull. Ada hade nog ätit raketbränsle och var superspeedad, frallefnattade som en galning och var inte ett dugg trött när vi kom hem, jag var helt slut, mina ben kändes som spagetti.

Åt omelett med svamp och tomater och kollade på Dog Whisperer, jag föredrar CM framför den där svenska killen som har börjat visas på TV, han är så hetsig när han håller på med hundarna, jag är INTE ett dugg impad av det jag har sett hittills. Inte alltid jag gillar det CM gör/säger heller men han är iaf. alltid lugn och behärskad.

Det senaste avsnittet med Rottweilern var en ren katastrof, tycker jag... Och familjen som hade skaffat hunden, vad TÄNKTE de med när de köpte honom?! "Men oj vilken söt liten nallebjörnsvalp, honom tar vi med hem och så kommer han nog alltid vara såhär liten och söt för resten av livet. Men oj, han blev jättestor och var inte intresserad av att leka snällt med våra barn och ligga på gräsmattan och vara söt hela dagarna." HALLÅ, ni köpte en Rottweiler, vad hade ni väntat er egentligen?! Kanske är smart att ta reda på liiiite om hundar och ffa. om RASEN innan man köper den där söööta valpen. Man slutar aldrig att förvånas...

Själv skulle jag aldrig köpa en Rottweiler, Doberman, Boxer, Schäfer eller liknande. Visst vissa av raserna är vackra men jag skulle aldrig kunna aktivera en sådan hund tillräckligt, jag har inte intresset, orken, tiden eller kunskapen. Vill man ha en sällskapshund så köper man en sällskapshund, inte en hund som behöver ARBETA för att må bra.





Kommentarer
Postat av: Erika&Doris

Håller med om att kanske inte köpa en Rottewiler om man inte har tiden för den, vad tänker folk med?? Frallan är kanon, orkar man inte gå lång-prommis en dag så är inte det hela världen, I love them!!!! Ha det och hälsa Ada..

2008-11-19 @ 16:18:30
URL: http://erika.sjoo.googlepages.com/
Postat av: Johanna

håller med. den den "hundcoachen" verkar inte speciellt kunnig. tycker det är hemskt att se avsnitten med honom. förstår inte riktigt vad han försöker med, båda avsnitten med rottweilern har varit hemska. synd på en vacker hund som hade kunnat bli så mycket mer.. hade ju iofs aldrig funderat på en border collie, men vad gör man när man får en :) underbar är han iaf, och så LUGN! drömmen har ju alltid varit en amstaff. få se sen när zotis är stor och man har jobb o annat boende :)

2008-11-19 @ 17:43:47
URL: http://zotis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0