.....

Frallaträffen var kul, Ada var lite modigare idag än förra gången, hon rejsade en hel del med de andra faktiskt!! Först var vi bara 6 st frallor, bara mörktigrerade. Sen på slutet var vi nog iaf 10 st, kanske någon till. Men det var bara en skäck där, alla andra var tigrerade i olika varianter. Två valppluttar kom det också, så söööta!! Man ville bara stoppa in dem under jackan och sno med sig dem hem! Inga kort blev det denna gång då det var så sablans kallt att jag inte orkade ta av mig vantarna och fota, brukar alltid bli halvdassiga kort iaf. så lika bra att strunta i det och bara njuta av alla härliga hundar.

Espressomaskinen låter ingenting nu, det är bara kvarnen som låter när den maler men annars är det bara ett lågt surrande som kommer från den. Helt otroligt, den har gnisslat och låtit jätteilla ända sedan jag köpte den och nu låter den inte alls, kanske var den dålig redan från början? För den lät verkligen otroligt mycket och illa innan den var iväg på lagning...

På servicelappen som jag fick med hem står det att de har bytt bryggdel, fördelare och clips. Vad de olika delarna är för något, vad de är bra för och vad det var för fel på maskinen vet jag inte. Hoppas bara att den håller nu, och fortsätter vara såhär tyst. :D

Adas regntäcke är inte tillräckligt varmt nu när det är såhär rått och kallt ute så vi åkte förbi Granngården innan vi for hem. Där hade jag tidigare i veckan sett ett fint lite tjockare täcke som dessutom inte kostade en förmögenhet. Passade bra att åka dit och prova det nu när vi ändå hade Ada med oss och det satt som en smäck, storlek 40 blev det och det var precis lagom långt, var en sådan där flärp man drar mellan frambenen och sen runt magen med resår i sidorna fram så det är lättare att röra sig i det. Samma modell som regtäcket från Rusta men tjockare, annat material och mysigare! Har dessutom reflex så man syns ju bättre med det också. När vi kom dit så såg vi att det var medlemsdag och 20% rabatt på alla hundprylar så det blev extra billigt när vi skaffade clubkort, kostade ju inget och det kan ju vara bra att få erbjudanden från dem. Jag gillar Granngården, absolut ett ställe jag skulle kunna tänka mig att jobba på. :)

Jag gjorde sushi igår, både rullar och kuddar med rå lax som vi köpte i fiskdisken på VI (fick den uppskuren utan kostnad), de hade extrapris på den och det blev jättebilligt om man jämför med vad det kostar att köpa färdig sushi på restaurangen. Gott blev det också. Lite trixigt att göra och det tar ju en hel del tid att få allt klart men det är rätt kul också, trodde aldrig att jag skulle klara av att tillverka egen sushi.

Imorgon ska jag till stallet, hoppas att bilen inte lägger av eller ngt. Den gnisslar och låter konstigt ibland, bara på ena sidan, det är väl dom där jäkla bromsarna som ligger i igen, något som är fel med dem, trots att de har varit inne för lagning flera gånger. Ford har så usel kvalitet på sina bilar och verkstäder!!

Ada är helt utslagen nu, hon ligger på sidan i soffan med benen rakt ut. Ser så himla kul ut när hon ligger så.

Nu ska jag skriva klart min inl.uppgift den ska vara inne imorgon.



Kommentarer
Postat av: Linda

Vet vilket täcke nu köpte, provade ett sånt på Fiffi men det passade inte alls. Dessutom hatar hon att ha täcke på sig, hon skäms ihjäl när man klär på henne.. men ändå är hon superfrusen. Fast när man gått och så glömmer hon bort sig att livet är pest med täcke på och sen rejsar hon järnet. =)

Granngården är ett roligt ställe att jobba på, jag känner några som jobbar där.. ;) Sök sommarjobb hos dem! =)



Här snöar det massor idag men det regnade i natt så det är verkligen ett tråkväder, hade varit bättre med -5 och snö istllet för +2 och snöslask. =)



Må gott och hoppas du får en fin söndag! kram!

2008-11-30 @ 12:25:15
URL: http://pluppelinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0