Nu har han varit här.

Och shit, jag har inte förutfattade meningar om "sådana där typer", vad ska man kalla dem? Hantverkare, nej, reparatörer, nej, eller ja, kanske. Jag vet bara hur det brukar vara och det här var ju inget undantag.

 Han, som gjorde rent ventilationen, klampar in med skorna, är ovarsam och slänger omkring med sin sotarvajer i köket så jag trodde att (de förhållandevis nya) vita, högblanka köksluckorna skulle bli helt förstörda, skitar ner hela badrummet med betongbitar från väggar och skräp från ventilationen (ok, det skulle jag kunna stå ut med), TVÄTTAR HÄNDERNA I MITT HANDFAT MED MIN ANSIKTSRENGÖRINGSMOUSSE SÅ DET ÄR FULLT MED SKITDROPPAR OCH SKUM ÖVERALLT!!!! HALLÅ HUR JÄVLA DUM, VIDRIG OCH PUNDIG FÅR MAN VARA??!! Gör man så när man jobbar i folks lägenheter?! Förgriper sig på deras privata ägodelar och använder deras badrum?! Man slutar aldrig att förvånas!! Besudla inte mina grejer och vår lägenhet!

Och så meddelar fanstyget att de kommer tillbaks nästa vecka och ska mäta något med ventilationen, jag våndas redan... Kunde de inte ha gjort det samtidigt som rengöringen...?

Snart ska de installera elmätare också, jag kommer DÖ! Det kommer springa äckliga gubbar här med skorna på, skita ner, använda badrummet och förgripa sig på mina saker och lägenheten. HJÄLP!

*ÅNGEST*

Nej, usch, ska sluta tänka på det nu och gå ut i snöovädret med Adaktusson. Sen försöka hitta på någon slags mat och fortsätta plugga. Fick en bra start den här veckan så jag ska försöka ligga i nu så jag får ngt gjort.





Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja, du de kan de där hantverkarna ....

Men det blir säker bra när det är klart.

Se ej hindren, se möjligheterna............

Aduktuson, kan då verkligen roa sig med en enkel kartong! Zotis var här och roade sig i skogen m. matte o. husse o. gammel matte igår. Lekte m. pinnar o. letade på husse gjorde han. Ingè mera snö i sikte ännu. M

2008-11-25 @ 17:50:48
Postat av: Anonym

Förresten Skrållan fick somna in igår. Hon började bajsa inne o. åt bara varannan dag o. ögat blev ej bättre. Hon blev ca 15 år. M

2008-11-25 @ 18:01:02
Postat av: Linda

Jag ser rött när någon går i med skorna... Det gör man inte. Så när vi har hit någon här får jag vara i ett annat rum så jag slipper se det så får sambon ta hand om "typerna" hehe.

Inte läskunniga heller tydligen med tanke på att de inte såg att "tvålen" inte var någon tvål.



Mvh Linda

2008-11-25 @ 18:01:07
URL: http://www.rottislyan.com
Postat av: Linda

Hihi.. jag har ju en sån där, hantverkare. ;) Men nog tar han av sig skorna alltid! =)

2008-11-26 @ 10:28:51
URL: http://pluppelinda.blogg.se/
Postat av: Sara

Mamma:



Ja, det är ju oundvikligt att de blir gamla och skruttiga men man får ju göra sina djur den sista tjänsten när det väl behövs. Så det var ju ändå bra att det äntligen blev gjort.



Ska bli kul att låta Ada och Zotis träffas sen vid jul! :)

2008-11-26 @ 11:29:30
URL: http://adaosara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0