Dagen började inte bra.

Ada väckte mig vid 07.00, jag fattar inte vad hon ska upp och göra då, när hon hade lyckats få upp mig ur sängen så gick hon och la sig på soffan igen och sov! Fräck jäkla hund! Väckte henne och gick på morgonkissrunda. Sen direkt ner i sängen igen.

R hade sovmorgon idag, för en gångs skull, folket på hans jobb går hem tidigt (eller dyker inte upp alls) var och varannan dag medan han får stå själv och sköta butiken, nu hade han sagt ifrån och ville få en chans att vila ut. Bra gjort!

När jag gick upp och åt frulle så blev jag riktigt äcklad. Jag hade rostat mackor och när jag tog första tuggan kände jag en vidrig smak av jord i munnen. Helt jävla otroligt, mackorna hade börjat mögla! De går inte ut förens imorgon, halva limpan är kvar och måste nu slängas, för vid närmare anblick så hade den vita ludna fläckar både här och där. Jävla Willys, kan inte göra bröd som håller ända fram till bäst-före-datumet! Vad sur jag blir! Det är bland det värsta som finns att bita i en macka och sen känna en torr, unken, vidrig jordsmak i munnen, jag blir äcklad bara jag tänker på mackor nu och det är bland det bästa jag vet att äta. Fan!

Igår gick jag och Ada först på en lång skogspromenad i rask takt (ca 1 timme), sen duschade jag, bytte kläder och begav mig till E o B, också till fots, med Ada i täten. Hon är helt jäkla otrolig den där hunden, hon bara går och går och går, som en Duracell-kanin. Hon var inte ett dugg trött när vi kom fram till E o B, och det tar väl 30-40 minuter att gå dit iaf. Rejsade som en galning när hon fick vara lös på deras lilla gräsmatta på baksidan, lekte med kottar och var helt tokig! Hon har återhämtat sig helt från sin lilla depperiod som hon hade tidigare i veckan. Skönt!

Vad vi ska hitta på idag vet jag inte. Adas klor behöver få sig en omgång, annars har vi inget vi måste göra...


Ny sittstil, skräddaren.




Kommentarer
Postat av: Nicke

korslagda bakben, stiligt! :)

2009-04-02 @ 13:51:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0