Påskhelgen.

Mamma och pappa kom på Torsdagskvällen. Eftersom mitt minne är så bra så kommer jag inte ihåg vad vi gjorde. Fikade och inget mer? Nej, vi la ju oss tidigt för att orka upp tidigt inför Fredagen. Så var det.

Fredagen var det hundutställning, R var snäll och skjutsade oss (mig och mamma) med Mustangen till Kistamässan, kollade på Bostonterrier och sen Frallorna. Var inte en sådär jättestor utställning som jag hade väntat mig men det var ok, skönt att slippa gå så mycket mellan alla olika ringar. Hittade en liten kamprulle som jag köpte och ett balsam från Bio Groom som tydligen ska vara bra på torra, mjälliga, känsliga och kliande pälsar.

Lördagen var vi till Kungens Kurva och kollade på en MC-affär, åkte vidare till Hööks och där fyndade jag två (de sista som fanns kvar) vita canvasväskor med hundtryck på som var på REA, 5kr styck! Köpte även ett enkelt  och billigt (29kr) utställningskoppel till Ada. Kollade några andra affärer med, sen åkte vi till Gamla Stan och tittade på oljerock till pappa i en westernaffär, åkte hem och satt i solen hos E o B, mamma och jag rev R och D´s gamla koja de hade byggt när de var små.

Söndag hämtade jag mamma hos E o B, sen åkte vi till stallet och red. Jag red en gammal Frieserherre och mamma red min lilla kusebusa. Gick bra, vi var väl ute i ca 2 timmar, tog det lugnt. Sen åkte vi till Brisak och tittade på en massa prylar, åkte hem till E o B igen och rev mer av kojan + fällde ett typ 7 meter halvdött gammalt träd som D hade spikat sönder vid kojbygget. Det var kul att skrika "TIIIIIMBEEEEER" när trädet gav upp och ramlade. :D Käkade lite mat och sen åkte mamma och pappa hem. Helgen gick sååå snabbt, men vi hade ju saker att göra hela tiden också, det var nog det som gjorde det.

I Måndags var jag sjuk med en gnutta feber men tvättade ändå bilarna, både in och utvändigt, korkat, det fick jag igen på kvällen då jag blev jättedålig. Men bilarna blev glänsande rena och fina!

Igår var jag hemma och kurerade mig, städade lägenheten och sängen, tvättade en massa grejer, men jag gjorde allt i ett lugnt tempo så det var inte så ansträngande. När R kom hem åkte vi en sväng med Mustangen, kollade på utsikten vid Fjällgatan och sen åkte vi till MAX i Solna och käkade fiskburgare. Ada var med men ville inte sitta på golvet utan satt och såg olycklig ut och ville upp i knät.

Idag är jag fortfarande inte frisk, hostar och snorar men febern har nog försvunnit. Jag har inte orkat äta än, men ska göra det nu, det får bli äggmackor för jag hittade inget annat i kyl/fys att göra.

Idag kom kortet från Teneriffa, det hittade fram till slut! Tack Freddan och Johanna! :D


Knäppte två (dåliga) bilder, sen dog min kamera. Typiskt att jag glömde ladda den...


Söndagens ridtur, mamma i turkosa ridbrallor och säkerhetsväst. :) Min ridkompis M hjälper till att göra i ordning min lånehäst.


Ey, kolla turisterna i Gamla Stan! Lägg märke till min fina 5-kronorsväska. ;)


R hjälper också till att riva kojan.


Ada var en olycklig liten påskkärring. E tycker att det är jättekul. :S


Dags att hugga ner ett träd.


Ada låg ute på gräsmattan hela påskhelgen, ja, förutom på natten då...


Grävgropen som "alla" höll på med varje ledig sekund...






Kommentarer
Postat av: Linnéa

haha hon ser verkligen olycklig ut på påskkärringsbilden..:)

2009-04-15 @ 22:43:17
URL: http://www.lillafroken.blogspot.com
Postat av: Stina

Hej. Låter som eran påsk varit bra, Hoppas du mår bra nu. Sköt om er. Mvh

2009-04-16 @ 14:37:44
URL: http://buddhas5.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0