Vårstädning av Ada.

Satt just och gjorde Ada vårfin, först tvättade vi ögonen, sen öronen med öronrens, sen borstade vi tänderna men det var lite gula beläggningar på de bakre översta tänderna så vi provade tandskrapan jag fick låna av mamma. Den var verkligen en succé! Jag satt på golvet, la Ada på rygg lutad mot min mage och satte igång att skrapa lite försiktigt, hundjäkeln börjar snarka och ligger helt avslappnad och verkligen njuter! Nu är tänderna vita och fina igen, får borsta lite oftare så det inte fastnar en massa beläggning där som stelnar och blir riktigt stenhård tandsten.

Ska snart klippa klorna på henne och sen avsluta med att fila dem lite. Pricken på i får bli en insmörjning (med Försvarets Hudsalva) av nosen.

Vi var också ute på en kort promenad nyss, jag är fortfarande sjuk och snurrig/matt. Vi tränade att stå fint på "picknickbord" ute vid fotbollsplanen, stå stilla och bara vänta koncentrerat utan att sätta sig. Hon är jätteduktig på det, lär sig otroligt snabbt! Det kanske blir en utställningshund av Ada tillslut också? ;) Vi får sikta på att bli SUCH. Så man har ett bra mål att jobba mot! ;) Hahahaha, drömma kan man ju alltid! :D


En blivande Champion? ;)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0