Ada är nykastrerad och jag har fått jobb!!

Lämnade in lilla snuttan hos vetten imorse (08.20) och hämtade henne vid 14.00. Det var en trött hund vi fick med oss hem, men hon blev glad att se oss för hon försökte vifta lite på rumpan när hon såg oss men det lyckades inte så bra då hon fortfarande var superdåsig av narkosen. Sötnos!

Nu ligger hon och snarkar i sin plastbalja, hon får använda den nu när hon är nyopererad och kladdig, det är ett stort ärr hon har på magen, massor av stygn och så luktar hon som det brukar lukta när man slaktar rådjur och älgar, blod och inälvor. Fick lite kväljningar när jag bar henne till/från bilen. :S Ska svabba av henne lite försiktigt när hon är piggare, imorgon kanske. Nu ska hon vila så mycket det bara går i 10-12 dagar, sen kan jag plocka stygnen på henne, blir nog ingen match då de är superstora mot vad de var när hon hade gjort hudbiopsier. :)

Under tiden som Ada var hos vetten åkte jag till Sumpan och träffade den tredje systern/ägaren från företaget jag sökt jobb på. Vi åt sushi och pratade en massa om allt möjligt. Hon verkade snäll, rak och enkel att ha att göra med och företaget verkar superseriöst och ordentligt. Sån´t gillar jag!! Jag blev erbjuden jobbet där och självklart tog jag det! Berättar mer om jobbet senare. Nu ska jag gå ut med Ada och se om hon behöver kissa. Ojdå, det kom visst på golvet. Jag visste inte att hundar kunde kissa liggandes...

Kommentarer
Postat av: m

Hej! Krama lill-gumman från mig är du snäll !

Hoppas hon mår bättre imorgon, när narkosen har släppt

Jaha, nu blir det spännande med nya jobbet eller hur?

Må så gott..M

2009-02-16 @ 17:28:57
Postat av: Linda

Grattis Sara!! =)

Vad roligt med jobbet! Hoppas det blir kanon. Och vad skönt att det gick bra för Ada också. Jag har funderat på om man skulle gjort lika med Fiffi, vi har ändå inte tänkt ta nå valpar på henne. Fick ni betala operationen själv? Hur mkt gick det på och blir det billigare försäkring? Fiffi har ju haft någon infektion i livmodern en gång förut och det hade ju varit skönt man slapp löp och rädslan för att få en hund som dör i pyo. =(



Nä grattis till jobbet och lycka till första dagen nu!



KRAMAR!

2009-02-16 @ 18:15:16
URL: http://pluppelinda.blogg.se/
Postat av: Erika

Fralle-stumpan då.. Pussa Ada från oss!

2009-02-16 @ 19:30:30
URL: http://erika.sjoo.googlepages.com/home
Postat av: Linda

GRATTIS till jobbet. Superkul för dig :)

Är nyfiken på vad det är så klart :)



Pussa Ada från oss :)

2009-02-16 @ 21:26:39
URL: http://www.rottislyan.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0