Jag har räddat en hund...

En liten sketen hund (chihuahua-storlek) kom springandes, helt ensam, här utanför fönstret idag när jag och Ada satt och surfade. Ada såg den och blev helt spänd varpå jag tittade ut och såg den springa över vägen (mycket trafik där) och så stod den utanför porten och skakade i kylan när jag gick ner och kollade där. Tog in den i lägenheten och satte en lapp på grannarnas dörr att jag hade deras hund hos mig, provade att ringa deras mobil också men inget svar. De kom ca en timme efter att jag fångat in rymlingen och hämtade den. Den hade visst bara bestämt sig för att springa hem helt plötsligt där ute i skogen. Tur att den inte blev överkörd och tur att Ada såg den så vi kunde ta in den från kylan.

Här kommer bilder som mamma tog på träffen:


Koppartält.


Står och väntar på alla andra odjur.


Full fart på ängen!


En klump med frallor. ♥ (Ada längst bak)



"Negra", hette hon så?



Den där lilla lurviga hunden gillade Ada att undersöka...



En till spännande ras att utforska.



Mycket folk. :D

Kommentarer
Postat av: Erika

Oh vad kul med träff! Jag vill oxå.. Ha det och hälsa Ada!

2009-02-02 @ 21:29:49
URL: http://erika.sjoo.googlepages.com/home

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0