Stallet nästa.

Jag ska till kusebusan idag, vädret är väl inte det bästa. Det snöar, MASSOR! Får se om det blir någon ridtur eller bara en promenad, hon har inga snösulor och brukar få styltor, med den is som ligger under snön kan det bli livsfarligt. R och Ada ska följa med som moraliskt stöd iaf, sen ska vi åka och handla lite mat på hemvägen. Vill inte lämna Ada själv nu när hon fortfarande har sitt sår på magen, även om hon skulle ha tratten på så känns det inte rätt. Hon får hänga med och ligga och sova i buren så länge, där trivs hon, så varför inte?

R vaknade vid 06.45 idag, tände sänglampan och skrek: "är klockan redan 7, jag ska vara på jobbet om en halvtimme!" sen kastade han sig ur sängen så snabbt så han väckte Ada och frågade slutligen mig: "det är väl måndag idag?!". Blev kanske lite för mkt vin för hans del igår?

Nästa helg drar vi till Dalarna, hälsar på familjen, tar kanske en tur på Kupolen, absolut en runda på Dollar och sen får Ada stanna kvar när vi åker hem på Söndagen. Jag börjar nya jobbet på Måndag. Spännande!


En missnöjd trattkantarell.


Jag smorde in mina gummistövlar häromdagen, läste att man ska göra det för att de inte ska torka ut och spricka. Det blev ju skillnad i färg och glans iaf. Jämför den högra (insmorda) med den vänstra (ännu ej insmorda).


Köpte ett par vinterkängor (också med på bilden) på Rusta, av alla jäkla ställen, för 100kr. De är faktiskt bättre än vad man skulle kunna tro, inte alls halkiga eller så, rätt bekväma också, men små i storlekarna, jag borde nog ha tagit en 41:a istf. den 40:a jag köpte. Har normalt strlk. 39.


R försökte få Ada att förstå att tratten inte är farlig, genom att själv ta på sig den. Han är väldigt pedagogisk men jag tror att han överskattar Adas hjärnkapacitet lite grann...








Kommentarer
Postat av: m

Ja, du får väl använda kragen åt R sedan om han behöver den eller hur? Ta det lugnt t stallet nu då..

Kommer massor av snö här också! N har sportlov, denna vecka o. J också. Vilken tid kommer ni på Fredag då?

Ska ev. gå ut o äta mat m jobbkompisar. M

2009-02-22 @ 10:46:22
Postat av: Linda

Hej!

Haha.. vad bra att det finns fler som är förvirrade och blandar ihop dagar. Jag vaknar flera gånger på lördagarna och tänker: vad är klockan, har jag försovit mig, skulle jag jobba, vilken dag är det? Så mycket sovmorgon vet jag inte om det blir.



Jag har alla djuren försäkrade i Folksam. Fiffi var redan med där när vi tog henne och de hade bättre vilkor för katten. Har haft hästen försäkrad i Agria men det sa jag upp. Får ju ingenting om det skulle hända honom ngt nu när han är så gammal. Ska fundera lite på kastrering för jag ser bara fördelar och bara en nackdel. Att man kanske skulle vilja ha valp på henne för hon är ju en frisk hund. Men det återstår att se.



Tack för awarden! =) Har fixat iordning alltihopa idag.



Må gott och sköt om er! Kram!



Tack för

2009-02-22 @ 12:40:31
URL: http://pluppelinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0