Världens lugnaste dag.

Idag har vi inte fått mkt gjort, men skönt att vara hemma och bara slappa utan att behöva ha dåligt samvete över det eller känna sig stressad att behöva hitta på något. :D

Vi har kollat på två filmer idag, "The Grudge 3" och en annan skräckis som heter "House". Båda var väl sådär, eller "The Grudge 3" var rätt usel, "House" var ok men inte mer.

Igår såg vi "Yes Man" och den var rätt bra, faktiskt, jag trodde att den skulle vara kass, töntig och hemsk som Jim Carrey´s filmer brukar vara, men han höll sig faktiskt på mattan största delen av tiden. Filmen hade ett rätt tänkvärt budskap också, det var nog det jag gillade mest.

Ada den busen, hon är mer vild än tam, tog sig friheten att hoppa upp i sängen idag, fastän jag försökte övervaka henne hela tiden, jag måste ha drömt mig bort i frukosttidningen och Ada passade såklart på att hoppa upp till försvarslösa sovande husse i sängen...:S Aj aj aj Ada, inte bra. Snart får du ha koppel inomhus så vild som du är! ;)

Nu har vi precis ätit (pasta med rökt lax- och parmesanostsås) och druckit vin, drack ett australiensiskt vin "Redfin" idag, helt ok. R har också fått smak för vin nu, han dricker mer vin än vad jag gör... Ska göra kaffe nu och slå på en till film, får se vad det blir för ngt, har en hel del att välja på. :) R ville se Melodifestivalen idag så jag antar att jag och Ada också blir tvungna att se det. :/ Inte min grej direkt, Ada är nöjd bara hon får blir upplyft i soffan så hon kan mysa med oss. Jag har världens bästa hund!




Både jag och Ada längtar efter att få gå långa promenader igen. Speciellt då det är så fint väder här nu. Solen har börjat visa sig igen!




Kommentarer
Postat av: Anonym

Jaha, ni har haft filmafton i 2 dagar. Stackars bruttan som måste hålla sig på mattan, när hon har energi till 1000...Sen måste jag säga att Laxreceptet

var kanon! F och J har ätit det idag hos oss. De gillade det också. Pappa o. F åt musslor brevid också.

Gourmetgubbarna, du vet?... M

2009-02-21 @ 19:37:32
Postat av: Sara

Mamma: Ja, det blir mkt. film nu. :D Hon är ändå duktig och sover rätt mycket, bara ibland hon absolut inte kan hålla sig och måste hitta på något otillåtet. ;)



Ja, visst är det gott! Jag fattar inte hur man klarade sig utan det förut!



2009-02-21 @ 19:54:47
URL: http://adaosara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0