Måndagens äventyr.

Idag har Ada varit hos EoB, de verkade glada över att se henne, E ville genast gå ut på promenad med henne. Men Adas tassar gillar inte kylan, två trampdynor på en framtass har spruckit tvärs över (AJ!) och hon står och lyfter på både bak- och framtassar nu när det är såhär jättekallt ute. Jag smörjer med Idomin och hoppas att laxoljan ska börjar göra underverk med päls och tassar snart, hon gillar den iaf jättemkt. och vräker i sig maten som jag har hällt den på. :D

Jag o R var till Forum, vi lämnade tillbaks en champagne som vi hade över från nyår, vi köpte två och den som vi lämnade tillbaks var fel sort så det var likabra att lämna tillbaks den. Vi har kvar den andra från nyår också, blev inget dricka av den eftersom vi var krassliga då. Jag ska öppna den när jag fyller 25år istället. "Bonnaire, Brut Tradition", min favvo!

Reklamerade de där jäkla ceraten som jag hade köpte på Lindex, jag hittade kvittot så jag gick dit och sa att de la sig som stearin på läpparna, för det gjorde de ju, och jag fick byta dem mot andra varor för samma peng så det var BRA, jag hade blivit skitsur om det inte hade gått att reklamera dem. Tog några superstora hårspännen (2 guld och 2 silver) istället, det har jag alltid användning för. Roliga och snygga var de också.

R letade täckbyxor men hittade inga som passade och var i rätt prisklass. Att betala 1000-3000kr för ett par vanliga täckbrallor kan man inte göra om man bara använder dem högst 5 gånger om året på vanliga promenader. Så det får vänta tills det blir mer rea på dem sa han.

Handlade ansiktscremer på H&M åt E också, hon behövde mer och de hade extrapris på dem, jag fick mer poäng på mitt H&M-kort så det var också bra. :)

Sen åkte vi till stan och kollade efter täckbrallor där, tittade i en häst- och hundbutik på Kungsgatan och sen åt vi sushi- och kinabuffé på favvostället Bamboo Palace. MjammI! Sååå gott! Den tillhörande glassbuffén går inte av för hackor den heller, åtta sorters smarrig och rolig (After Eight, Blåbär, Lion, Lakrits osv.) glass att välja på, de hade den där supergoda apelsinsorbeten nu också, skulle kunna äta en hel 5-literslåda av den.


Apelsinsorbet från Diplom-Is, så jäkla gott!

Nu är jag så mätt att jag skulle kunna spy, åt FÖR mkt. god mat, friterad banan och glass. Ska lägga mig i soffan och smälta maten nu.





Kommentarer
Postat av: Erika

Hallo! Hoppas jul och nyår varit bra.. Det finns en affär utanför Borlänge, Handelshuset, som säljer utekläder. Där fyndade jag täckbyxor åt mej och Pelle för 298:- st! Svarta och helt ok kvalité.. Kramiz

2009-01-06 @ 09:26:28
URL: http://erika.sjoo.googlepages.com/home

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0