Nyckelviken.

Idag har jag varit i stallet, red ut med mina två "ridkompisar", vädret var bra, tycker jag, lite mulet men bara någon enstaka minus och pyttelite snöfall. Min äldsta ridkompis är aldrig riktigt nöjd med vädret, men jag är nöjd bara det inte ösregnar eller är 20 minusgrader. Kusebusan var pigg som attan och gjorde lite jämfotahopp nere längs stranden. Kul att det är lite krut i henne. :D

Efter stallet var jag ut med Adaktusson på en promenad, sen in för att tina upp i duschen. R har inte varit ute i dag öht. Skönt för honom. :)

Igår var vi till Nyckelviken med Ada, det finns promenadvägar, motionsspår, en liten lantgård med barnvänliga djur, ett café och en trädgård. Vi gick runt där med Ada och tittade på djuren, jag kände mig lite malplacerad då vi var de enda "vuxna" där (förutom russinen då) som inte hade en eller flera ungar med oss. Vi gick runt och visade alla djuren för jycken istället. Ada gillade kossorna, fåren brydde hon sig inte så mycket om, inte hästarna heller, hönsen var tydligen spännande, kaninerna bevärdigade hon inte ens med en blick. De hundar som var där var desto mer intressanta... Som vanligt.

RIKTIGT FIN NATUR där iaf, mysigt och inte alltför mkt folk. Jag gillar det hundra gånger bättre än Hellasgården, det är överexploaterat, ligger mycket längre bort, de tar betalt för parkeringen och det är inte ett dugg mysigt. Så Nyckelviken är nog mitt nya favoritställe. Ska bli kul att åka dit i sommar när det är grönt ute och alla blommorna där har vaknat ur sin dvala. Märkligt att vi aldrig har varit där tidigare, jag har ju bott här i 4 år nu. Ja, iaf. så har jag ju Ada att tacka för den nya upptäckten, det är ju pga. henne vi åker till olika ställen och går på promenad. :D



Kolla, en KO! Vilken mysig typ, nästan som en häst, bäst att sticka in huvudet mellan spjälorna så man kan gosa ordentligt med henne!



En del av byggnaderna och en frusen damm.



Sötnos!



Vi såg en familj svanar.



Fjäderholmarna, tror jag.



Den här bilden gillar jag, MYCKET!



Den här med, det var riktigt skönt ljus ute.



Också en favorit.



Huset med café, det var tydligen här "Skilda Världar" spelades in. :D


Ja, det var allt för idag. :)

Kollade precis på inlägget, bilderna gör sig tusen gånger bättre i större format. Synd att det inte får plats så stora bilder i bloggen. M o P, ni får se dem i bättre storlek när ni kommer och hälsar på. Påminn mig då. :)









Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja, det såg ut att ha varit en fin utflykt för Ada o. er. Att inte vi har fått upplevt detta när vi har varit t Sthlm? Får se till sommaren kanske det passar ngn gång. M

2009-01-18 @ 20:22:13
Postat av: Anna

Vad mysigt de såg ut. :)

2009-01-19 @ 10:51:05
URL: http://jernpiller.blogg.se/
Postat av: Linda

Bilderna på omgivningen är helt underbara. Vattnet ligger spegelblankt och det ser så där kallt och mysigt ut :)



Ada är lika söt som vanligt :)

2009-01-19 @ 11:14:55
URL: http://www.rottislyan.com
Postat av: Erika

Vilka fina bilder! Fjällkon var jättesöt.. Och Ada oxå såklart! I mon ska våran lill-skrota få 3 månaders sprutan sen får hon väl börja följa med till jobbet snart.. Ha det! Kramiz

2009-01-19 @ 20:30:05
URL: http://erika.sjoo.googlepages.com/home

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0