*suck*

Jag är så pundig!! Den mest nervösa människan i hela j*vla världen. Kan inte ens prata i telefon med folk jag är bekant med utan att bli nervös och stel som en pinne. Ibland är det bra roligt att vara jag, någon som vill byta liv med mig?

Intervjun igår vet jag inte hur den gick, ska jag vara ärlig så vill jag inte ha det jobbet, kände det på kvällen igår, blev superstressad bara av att tänka på hur det skulle vara att jobba där. Massor av krav på försäljning, kontroller och regler om hur och vad man skall sälja osv.

Jag är inte en säljare, det kommer inte naturligt för mig att sälja på folk saker, jag måste verkligen anstränga mig, analysera det jag gör, ska göra, säger, ska säga, har sagt osv. Det tar för mkt. på krafterna, kommer bara må dåligt om jag ska jobba som "supersäljare". Visst, jag gillar att hjälpa folk, lösa problem och leda dem rätt i sitt val av bågar, svara på frågor och komma med lösningar. Men att verkligen sälja, och vara "säljig" till sättet, det är inte min grej. Tyvärr. Hur mycket jag än skulle vilja att det var det. :S 

Idag är en sån där dag då jag gärna skulle tacka ja till en enkelresa till Antarktis för idag känns allt mest nattsvart. Man får väl hoppas på att det gamla ordspråket "efter regn kommer solsken" stämmer, tills dess tänker jag sitta under en filt i soffan och drömma mig bort i filmens underbara värld...


Kommer det bli något  av oss när vi "blir stora" egentligen...?






Kommentarer
Postat av: M

Ok, då så kan du väl börja förvarna svärföräldrarna om vår ankomst. Antagligen kommer vi Fredag..

Å, du jag räknar med gött till kaffet...

Sen är det väl som det är med humöret med oss alla, den här tiden på året?! Det blir bättre framåt i April-Maj, när ljuset är på G riktigt.

Chere up ! Kommer ej ihåg hur det stavas, men du förstår. M

2009-01-23 @ 17:57:34
Postat av: Anonym

Klart det blir! Ni kommer att äga världen en dag. :) jag är inte heller någon säljig person, jag känner mig mest fånig när jag ska försöka med typ sånt som kallas merförsäljning. Men jag trivs bra på jobbet iaf. :)

Jag håller en tumme både för dig & Ada. Kram på er!//linda

2009-01-24 @ 09:50:38
URL: http://pluppelinda.blogg.se/
Postat av: Linda

Ada är helt underbar i solglasögonen :)



Och jag undrar samma som er... kommer jag bli något när jag blir stor?



Kramar

2009-01-25 @ 21:50:43
URL: http://www.rottislyan.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0