Tisdagens äventyr.

Idag vaknade jag och Ada sent, vi tog en lång morgonkissrunda och försökte sedan väcka den där R som verkade ligga i dvala.

Åkte till Hellasgården med R´s bror D. Gick en runda som tydligen ska vara 11km lång, men D valde riktigt korkade stigar där man var tvungen att bestiga hala och isiga bergsväggar för att ta sig fram, svårt när man har en liten hund med sig, men det gick. Ada var pigg som aldrig förr och var precis lika energisk och vild när vi kom tillbaks som när vi gick iväg. Kanske är laxoljan som gör det eller så var det för att det inte var snorkallt idag, bara någon enstaka minusgrad ute, perfekt promenadväder.


Märklig stark "stjärna" på himlen, snett till höger nedanför månen, kan det vara Venus man ser?




Igår amputerade jag ett öga på tigern, Ada försökte suga loss det och lyckades nästan. :S


Kolla vad duktig jag har varit, han är nästan död!


Han behöver lite mer stryk.


Dö din jäkel!


Man kanske kan mosa ihjäl honom med tassen...


Jag ♥ min skabbiga tiger.




Jag gillar min frallakasse som jag köpte på Hund 2008.


T-shirten med samma motiv är underbart skön och är gjord i mjuuuukt men ändå tjockt bomullstyg. ♥





Vi gick förbi en djurkyrkogård idag.


Ada inspekterade de fina gravarna.


D vägrade använda vantar. :S


R syns inte så bra, blev en väldigt mörk bild. Det var ljusare IRL.


Utflykten avslutades på MAX med varsin fiskburgare. Mums!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0