Börjar jag bli gammal?

Jag har flera gånger den här veckan vaknat och gått upp ur sängen runt 08.00, helt frivilligt. När jag suttit vid frukostbordet har jag tittat på klockan och trott att den har stannat eftersom den visat fel tid, jag var helt inställd på att klockan var 10-11 när jag gick upp (brydde mig inte ens om att kolla på klockan innan jag studsade upp ur sängen), för jag kände mig så "färdigsoven" och utvilad. Jag håller nog på att förvandlas till en morgonpigg pensionär! Hjälp!

Det var lite lite sol ute när jag vaknade vid 08.00 och jag tänkte att äntligen kan jag ta en promenad och ladda batterierna i solen men nu är det såklart som vanligt igen, grått, kyligt och trist. Humöret och orken sjunker verkligen till botten när solen aldrig är framme. Det är mer regel än undantag här att det är grått och molnigt ute. Känns som att jag inte har sett solen på ett halvår. Jag gillar vinter och snö men när solen är försvunnen och aldrig ser ut att komma tillbaks får jag bara lust att fly landet. Är det bara Nacka som ligger i ett ständigt mörker? När jag kollar på väderprognosen för t.ex. Dalarna så ser det ut att vara strålande sol där var och varannan dag... Jag har nog bara sett solen en eller två gånger under den här vintern. Allvarligt, det måste vara något fel på den här hålan jag bor i? Vi ligger ju mer söder ut, borde inte vi ha mer sol än Dalarna då? Det är något som är FEL.

Idag när R kommer hem från jobbet ska jag ha maten klar, sen ska vi äta marängsviss till den obligatoriska kvällsfilmen.

Lördag (imorgon) tänkte vi att vi kan åka till Drottningholm med mamma och pappa, det är så himla fint där och roligt att gå runt ute på hundöarna. Det blir en lagom dagsutflykt. Hoppas för guds skull att det är lite sol ute då!!! Först funderade vi på Djurgården och Gärdet men Drottningholm har mycket bättre parkeringsmöjligheter, kortare gångavstånd (för pappas skull) och är faktiskt finare. Oömma kläder rekommenderas. Mycket glada och vilda hundar där ute... :D

Nu ska jag försöka göra något vettigt av den här dagen också. Vet inte riktigt vad men något får jag försöka komma på.


Imorgon kommer hon tillbaks!!





Kommentarer
Postat av: Linda

Vad skönt att Ada äntligen kommer hem igen :) Ett kärt återseende.



Kl 8 är väl inget hehe... jag vaknar redan HALV SJU!! Suck, denna ljusa årstid.



Trevlig helg!

2009-03-13 @ 15:12:02
URL: http://www.rottislyan.com
Postat av: Linda

Du är inte ensam om att förvandlas till pensionär. Jag har varit ledig nu i två dagar och varje morgon kl 7 har jag slagit upp ögonen, varit klarvaken och redo att gå upp.. Måste nog bero på åldern. =)



Här skiner solen hyfsat ofta. Men tyvärr är man ju inne och jobbar när de finaste dagarna är. Hoppas på lite sol i helgen men ibland är det att begära för mkt. =)



Må gott och ha det bra med Ada nu när hon kommer tillbaka. KRAM!

2009-03-13 @ 17:52:38
URL: http://pluppelinda.blogg.se/
Postat av: camilla

hej och tack för besöket på vår hemsida...



agria kommer från 1 april ändra.. http://www.agria.se/nyheter

har bytt till if dom är bäst på fralla. täcker tom 1 kejsarsnitt!! om det skulle behövas

2009-03-14 @ 06:50:43
URL: http://libertine.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0