Elmätare och jordfelsbrytare installerade idag.

Idag har vi haft en underbar hantverkare här IGEN!

Det känns som att vi bor på en byggarbetsplats, det är mer hantverkare än vänner och bekanta här och hälsar på. Det här är väl bara början, snart kommer vi nog invaderas av folk som ska laga ballen och sen också byta fönster. Uhh, får rysningar bara jag tänker på det, de är så ovarsamma med lägenheten och skitar ner så jäkla mycket... Det är ju iofs. skönt att få saker fixade, ja kanske inte att få en elmätare installerad, men att få ballen lagad och sen i framtiden få nya moderna fönster som är hela, rena och isolerar mot både ljud/kyla det kommer bli väldigt najs! Iofs. vore det bäst om man fick göra det själv (så man slipper ha folk springandes här), men det får man ju såklart inte...

Snart ska jag och min fiskorv Ada gå ut och gå, känns sådär lagom kul och inspirerande när det är iskallt och grått ute. :S

Mycket klagande idag men jag är inne i en något deppig period. Allt känns bara hopplöst för tillfället. Känns inte som att något någonsin kommer att lösa sig. Jag vill ha och behöver ett jobb (helst igår) som jag trivs med och känner att jag vill jobba i mååånga år på så jag kan börja spara pengar och planera för framtiden, få en fast inkomst och bli beviljad lån = köpa hus, sedan kanske köpa en egen bil osv. Jag vill komma bort från den här lägenheten, jag gillar inte att bo så här instängt, det är ett jäkla projekt bara att ta sig ut för att få lite frisk luft, man måste låsa en jäkla massa lås, ta sig ner för trappor med en jäkligt lat alt. superspeedad hund (finns inget mellanläge när det gäller Ada), bända upp den tunga entrédörren osv. Kasta sopor är också ett jävla projekt då man måste låsa upp och sen forcera (den hemska, äckliga och tröga) dörren in till soprummet, som dessutom befinner sig utanför entrédörren så man måste ta sig förbi den jäveln också.

Jag hatar verkligen att bo så här, allt blir så onödigt krångligt och tidsödande när man bor i lägenhet. Utsikten är också hemsk, det är bullrigt, man har ingen egen gräsmatta där man slipper sätta sig i grannarnas hundars kiss och bajs och bada i cigarettrök.

Just nu kan jag inte komma på något positivt med tillvaron, har inga planer för helgen förutom den obligatoriska ridningen på Söndag.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0