Grattis Ada!

Ada har namnsdag idag, synd att hon inte är här så man kan ge henne en puss på den skrovliga platta näsan.

Gondolen var blä, betyg 1/5. Inte prisvärt för fem öre. Dyr (och trist) mat/meny, seg service trots lite gäster och mycket personal, maten smakade inte bra alls (ingen i sällskapet var nöjd), stolarna var från 50-talet och hade inte blivit renoverade sedan dess, verkade det iaf. som, då min stol var otroligt nersutten och så ranglig att jag var tvungen att byta till en som var i lite mer sammanhängande skick. Inte en speciellt angenäm middag, jag hade mycket hellre ätit buffé för 138kr per person på Bamboo Palace på Kungsgatan. Bara glassbuffén där är värd ett besök, då får man också äta så mkt glass man vill och slipper nöja sig med en kula för 90 hutlösa kronor (!) som vi fick göra igår. Det mest negativa med min mat var att fisken (piggvar) var så salt att jag hällde i mig en hel liter vatten, vid sidan av vinet, och fick jätteont i magen. Trodde att jag skulle kräkas när vi var på väg hem. På riktigt. Fick lite panik där ett tag, men när jag kom ut i (den inte så friska) luften igen lättade det.

Ja, nu har vi varit där iaf och det är ju kul att ha besökt stället en gång då vi åker förbi det så ofta och man har ju alltid undrat hur det ser ut där uppe i luften. Ja förresten, jag blev besviken på utsikten också, det var inte alls så högt upp som jag trodde att det skulle vara. :(

Precis hämtat bilen från Mekonomen. De bytte de bakre beläggen och smorde frambromsarna. Bilen blev som ny, den tvärnitade när jag bromsade som jag brukar. Tidigare har man kunnat stampa på bromsen utan att det har hänt något. Mannen i receptionen där var ju också trevlig, till skillnad mot Fords personal som är så satans otrevlig!!! Han sa att det är jättevanligt att bromsarna börjar kärva och ligga i, som det hade gjort lite på höger fram på vår bil, och man ska nästan tvärnita från hög fart några gånger varje vecka för att förlänga livstiden på bromsarna med något år. Han sa att när vi svänger av motorvägen ska vi bromsa "för sent" så vi måste trycka riktigt ordentligt på bromsen för att få ner farten i tid. Bra tips och bra förklarat.

Så ut och bromsa nu för sjutton!

Jag ska tjata på R om det, han kör som en biltjuv och det är nog också där problemet ligger, han kör som en alldeles för skicklig biltjuv, han bromsar aldrig, inte ens i svängen av från motorvägen. Bilen har bra väghållning, det är ju också ett problem i det här sammanhanget, den klarar att svänga i snäva kurvor hur snabbt som helst, så varför bromsa, tycker väl R. Men jag ska påminna honom varje gång vi svänger av i fortsättningen, så att han gör det automatiskt sen.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0