Intervju.

Jag har sökt jobb som, SKRATTA INTE NU, tidningsbud (i Saltsjöbaden)! Skall på intervju hos PREMO (Pressens Morgontjänst) den 17 Mars.

Första tanken när man läser ordet tidningsbud kanske är: "sunkigt jobb" eller "du kan väl få nååågot bättre än det"? Men tänk er själva; vara ute och köra bil på natten när nästan ingen annan är ute (fria vägar = fri fart), lyssna på musik, inte ha någon chef hängandes över axeln, slippa handskas med ibland dryga och oförskämda kunder, motionera på samma gång som man arbetar och får betalt (jag kommer bli sjukt vältränad), sova bort halva dagen (gör jag ju ändå nuförtiden) och sen glassa runt på stan när ingen annan är ledig = lite folk att trängas med i affärer och i kollektivtrafiken. Just det ja, man slipper åka kollektivt till jobbet och trängas med stinkande människor på överfulla tåg, bussar och tunnelbanor. Ada kan vara hemma och sova med R när jag jobbar, fortsätta sova en stund med mig och sen har vi hela dagen tillsammans, ute i solen (när den behagar titta fram), vi kan gå och bada, mysa och äta glass. Skitbra ju! Såhär på papperet verkar det vara ett schysst jobb. Får se vad jag tycker efter intervjun. Hoppas jag gillar det då också. :D Jag skiter i vad jobbet jag fixar har för benämning, bara jag trivs och mår bra. Skulle detta funka och göra mig glad och mindre fattig så skulle jag kalla mig själv tidningsbud med stolthet!

Nu ska jag göra mig i ordning och ta en promenad till centrum, sen kanske jag fortsätter in till Slussen och Slöddermalm.





Kommentarer
Postat av: Eldarado

Hej,



Jag ska också gå på intervju på Premo. Det är livs och döds fråga - jag måste få det arbete. Kan du berätta vad är det på slags frågor där i enkät? Och en annan fråga måste man verkligen bo i det område där de behöver tidningsbud? Eller aksepterar de att jag ska köra en sträck hemifrån till området (om vi säger till tjälvbekostnad)?



Tack för tips i förskott.



Vänlig hälsning,

Eldarado

2010-05-16 @ 16:46:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0