Rubrik schubrik blaha...

I dag har jag varit på "intervju" hos PREMO, det var mer som en informationsstund tillsammans med andra arbetssökande. Kändes skönt efteråt iaf, som att jag hade fått ngt bra uträttat. :) Nu är det bara att vänta på svar, skulle få det inom 14 dagar.

I morgon kommer vår efterlängtade säkerhetsdörr! ÄNTLIGEN!

Jag och Ada kom precis hem från en skogspromenad, det är sol ute idag (kors i taket), våren kanske är på väg ändå. Kändes skönt att slippa vandra runt i mörker, tror tom. att Ada tyckte det för hon var inte alls lika jobbig på den här promenaden som hon var på den imorse... Då ville hon inte alls gå dit jag ville, tvärnitade titt som tätt, vägrade gå, stretade och drog hit och dit, på den här promisen var hon väldigt väluppfostrad och travade glatt på vid sidan av mig, tittade tom. långa stunder rakt in i mina ögon medan vi gick. Man skulle kunna tro att hon lider av personlighetsklyvning. I morse var jag nästan sugen på att strypa henne så dryg som hon var. Hon kan vara en riktig odåga ibland och reta gallfeber på mig! Tur att hon är så söt så hon kommer undan med det i livhanken i behåll. ;)

Nu ska jag köra en tvättmaskin, kolla om jag hittar några fler jobb att söka och sen göra en blåbärspaj och den här gången ska jag komma ihåg potatismjölet så den inte blir lika rinnig som sist.

Jag vet att jag har varit usel på att uppdatera bloggen på sistone men jag har inte haft så mkt att skriva om när Ada har varit borta och orken/lusten har inte heller funnits där. Man blir deppig och seg av att vara utan hunden och sina dagliga promenader. Men nu känner jag mig piggare igen så det blir nog mer uppdateringar nu framöver. :D Tycker själv det är trist med bloggar som aldrig uppdateras så jag ska skärpa mig.


Det verkar som att Ada dyrkar både sol OCH filmer.


Där solen finns, där finns Ada.


Ser sur/allvarlig ut.


Halv grodstil är favoriten.


Hej då! :D









Kommentarer
Postat av: Fru Siljesvärd

ååå vilken liten korv..:) ada alltså, inte du..:)

2009-03-18 @ 17:09:55
URL: http://www.lillafroken.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0