Doggen...

...är fortfarande bättre, hon har inte fått något "återfall". Jag börjar känna mig lugnare. Har talat med vetten idag också, den "gamla" från Bagis. Hon tyckte att vi ska sätta henne på smärtlindring, "Rimadyl", för att se om hon blir bättre/bra. Jag sa att jag har hört från andra att man inte ska ge smärtlindring pga att hunden kan överanstränga sig då men det sa hon var "gamla idéer" och att det är ägarnas ansvar att djuret håller sig lugn, att man inte kan låta djuret ligga och ha ont bara för att de inte ska riskera att överanstränga sig. Jag håller faktiskt med henne där... För hellre att Ada är smärtfri och jag får dämpa och passa henne en massa än att hon (i vissa perioder) är paralyserad och skriker av smärta och inte har en värdig vardag fram till röntgenundersökningen.

Så till Apoteket i em för uttag av mer medicin... Hon ska fortsätta med Andapsin för att det skyddar magen mot Rimadylen som kan vara stark och otrevlig för hundens mage. Då fick vi ju användning av jätteflaskan med Andapsin iaf. Vad bra, då slipper jag iaf kasta nästan en halv liter Andapsin. Flaskan är 500ml och Ada får 1,5ml två gånger om dagen så det är mycket kvar i den...

Korta promenader på plan mark, max 10-15 minuter åt gången, sele och inte halsband, inte hoppa upp/ner i säng, soffa eller bil, inte gå i trappor. Jag vet inte om hon ska få Rimadyl på en gång, jag tar ut den och använder den ifall hon blir dålig igen, för tillfället är hon väldigt pigg, nästan som vanligt. Vill ju inte använda den i onödan heller. Så blir det.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0