Skitkamera och loppisfynd!

Jag är så otroligt missnöjd med min lilla kompakta digitalkamera från Olympus. Jag har haft den i 2år (?) nu och den har aldrig varit bra på något sätt. Den tar inte bra bilder, den har världens dummaste kort (XD) som ingen annan kamera har och nästan ingen dator har kortplats för. Dessutom så försvinner bilderna/blir "förstörda" när man har pluggat in kortet i en kortläsare och sen sätter in det i kameran eller datorn igen. "Inga bilder på kortet" säger den.

Jag var in med kameran till Expert där jag köpte den men de sa att det inte var några fel på kameran eller kortet, det var för att jag inte hade formaterat kortet som den sa inga bilder/fel på bilden. Men nu hade jag ju formaterat kortet innan jag tog de bilder som nu finns/fanns på kortet, ändå gör den på samma sätt. Och deras försäljningsargument när jag skulle köpa kameran var just att XD-korten var sååå mycket säkrare och mer stabila än vad SD-korten är. Jag har aldrig haft några problem med mina SD-kort men det här satans XD-kortet har inte gjort annat än krånglat!! Jag ska kolla på kvittot nästa gång jag är i Sthlm och se om jag har någon reklamationsrätt kvar, isf ska jag gå till Expert igen och fråga om det verkligen ska vara så att man inte kan plugga in XD-kortet i en dator utan att bilderna förstörs...

Jag har varit på en massa loppisar på sistone och vilka fynd jag har gjort! Men nu kan jag ju inte lägga in några bilder på dem pga skitkameran.

Det bästa fyndet var iaf en blå kruka/ytterfoder från Rörstrand som jag fick för 5kr. I botten står det SL för Sylvia Leuchovius. Här finns en bild på den. Jag älskar "välgörenhetsloppisar" som tex Kupan, Emaus och Erikshjälpen, där kan man fortfarande göra fynd!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0