Hund 2008

Shit vad mkt hundar vi har sett idag, och FOLK! Men smakar det så kostar det, 70kr för parkeringen (!!) och 120kr per person i inträde. Tur att man inte gör sån´t här så ofta, då skulle man ju bli ruinerad.

Såg en så fin fralla som jag blev helt nerkärad i, en GULING såklart, imp. från ungern. Som en gul liten nallebjörn, så himla fint ansikte, perfekta öron och kompakt liten kropp. Helt perfekt, om jag hade blivit erbjuden honom så hade jag inte tänkt efter en sekund. Men det är ju min åsikt och mina preferenser, sen hur han såg ut i domarens och andra "rasstandardkunnigas" ögon har jag ingen aning om. Men det spelar ju ingen som helst roll. Perfekt i mina ögon var han iaf. :D

Massor med prylar att titta på och en massa gratisgrejjer. Vi vann (genom att kasta bollar i en hink) ginsengtabletter som skulle vara bra för hundens immunförsvar, kan ju vara bra för Ada då hennes immunförsvar inte är det bästa... Eller det kanske är lite FÖR bra, reagerar på för mycket saker. :S

Nu lääängtar jag till julen och Dalarna, ska bli så kul att se hur Ada reagerar på Zotis och hoppas att det ligger snö kvar så hon kan få rejsa lite i den också.

Ada ja, hon var hos EoB natten från igår och hela dagen idag. Det hade gått bra förutom att hon hade smaskat i sig en massa blad utav en blomma och sen kräkts av det (!!), belv helt kallsvettig när de sa det när vi hämtade henne men hon verkar ok och jag tror inte att det var någon giftig blomma. Men iaf. man måste passa på fröken en del, när det blir helt tyst så kan det vara något fuffens på gång och då brukar jag alltid titta till henne, hon har smakat på blommorna här hemma också och det är ju ingen hit om de skulle vara giftiga.

Sen hade hon haft svårt att sova igår kväll, pipit och hållt på. Men tillslut hade hon lugnat ner sig och sovit till 5 då hon hade vaknat igen och fått hoppa upp i sängen och sovit några timmar till. Sen hade E tagit en långpromis i elljusspåret, hela spåret hade de gått, varit ute i över en timme, Ada hade visst varit väldigt pigg och nosat på ALLT, jorå jag gissar att de inte gjorde många knop för E sa stolt att hon hade fått lukta på allt hon ville och även fått bestämma vägen ibland. Så Ada lär ju ha varit väldigt nöjd med den promenaden. :D Hemma ska matte alltid vara tråkig och bestämma både fart, vad som är tillåtet att lukta på och vilken väg vi ska gå. Annars blir det helt omöjliga promenader...

Bra för Adaktusson att få träna på att sova borta, det kan hon behöva, hon är ju nästan jämt med oss. Kan vara bra att kunna lämna bort henne ibland också. Sen var det också kul att se hur uppskattad man var när man kom tillbaks och hämtade henne. :)






Kommentarer
Postat av: m

Ja du hon verkar att haft en skön weekend Ada utan husse å matte! Bra för henne el? M

2008-12-08 @ 11:17:55
Postat av: m

hum, intresserad om du har ngr bilder fr. hundutställningen. Lägg ut i så fall!! M

2008-12-09 @ 08:25:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0