Jag lever fortfarande, mamma!

Lääänge sedan jag skrev nu. Inte haft tid/ork/lust att skriva något här. Har haft en massa annat för mig den här helgen, för en gångs skull. :D

I Fredags, hmm, vad gjorde vi då? Minnet är bra men jäkligt kort. Handlade mat på Willys i Mölnvik och prylar på Rusta, bla. en rund filtmatta att ha under kontorsstolen + halkskydd att ha under den, superbra (och billigt såklart)! Kollade film också, The Curious Case Of Benjamin Button. Den var skitbra! Rekommenderas!!

Sen på Lördagen, då lämnade vi Ada hos E o B, sen åkte vi till stan med D och käkade på Bar 54 vid Medborgarplatsen, vi hade tänkt äta på Texas Longhorn men hade inte bokat bord och när vi kom dit så var det såklart proppfullt i den pyttiga lilla lokalen, men det var nästan väntat. Bra och mycket mat på Bar 54 iaf (jag åt den vegetariska hamburgertallriken med coleslaw). Snygg inredning och snabb/trevlig service också. :D Men ölen smakade päck. (note to self: aldrig mer Spendrups äckel-päckel-öl)

Efter middagen promenerade vi några få meter och knallade in på Debaser Medis. Hängde av oss, drack öl/drink. Kul att de har fortsatt på Pixies-temat med drinkar uppkallade efter Pixies-låtar. :) Jag drack en "Blown Away", hallonvodka och annat smask. Gött! Ett extra plus för fina/annorlunda glas också. :D

Spelningen med Elegant Machinery var jäkligt försenad, lite drygt att stå och vänta en timme extra på att det skulle börja, det var knökfullt med folk och fanns ingenstans att sitta. Jag gillar inte att stå, får ont i ryggen och benen, och då måste jag hålla på och ändra ställning hela tiden. :S Men spelningen var skitbra iaf! Kul att se ett band som verkligen gillar det de gör, West End Girls var bland det tråkigaste jag sett, de verkade avsky att stå där på scenen och det lät kasst också. :S Struntade i att se The Mobile Homes för vi gick på tidig "efterfest" istället. På ett partikansli. Som låg i en källare. Under ett hotell. På knivsöder. Ja det var en upplevelse. Det ord som bäst beskriver den kvällen är "sotarmössa". Hahahahahahaha!!

Var med partifolket till 02.00, följde med dem till McDonalds, eller vi kryssade mellan fyllon, spyor och pissande karlar dit. Sen blev jag raggad på av en äcklig kontorsgubbe/fyllo där och då kändes det som att det var dags att åka hem. Hemma runt 3.

Hade gått bra med Ada för E o B iaf. Hon hade sin älskade stjärnsäng med sig dit den här gången och hade krupit ner i den nästan direkt när de gick och la sig. Gullis! ♥

Igår tvättade jag massor, var ute med Ada på en långis i skogen, kollade på Fringe och Nip/Tuck. Såg en "vampyrfilm", Rise Blood Hunter. Den var inte sevärd. Lucy Liu som en riktigt lame vampyr (utan huggtänder!). Nej tack.

Nu ska vi ut på en promenad i solen, det är faktiskt sol här idag! Sen ska vi till gyn.mottagningen, eller jag ska dit, Ada får stanna hemma, och fixa p-piller. Jag orkar inte ligga paralyserad av magsmärtor (trots värktabletter och vetekuddar) två dagar per månad längre. :S


Här var jag nyklippt, för någon månad sedan. Håret var ok, men jag skulle vilja ha det ännu kortare.


Ada trodde att bandet från min present var ett sån´t där träningsgummiband som tanter brukar ha hemma och träna med.


Stretchar.


Smakade gott gjorde det också.


Här är min present från R, förresten.


I Lördags hade jag på mig min nya sjömansinspirerade, långärmade poloklänning som jag hittade på H&M´s rea. :D
Jag behöver klippa mig.





Kommentarer
Postat av: Linnéa

Det är bara att fråga..:) Det är bara roligt när folk är intresserade och vill veta.



jag hade garanterad anställning tom 15 februari på lunden iom att brunslöv la ner, men eftersom jag blev gravid så var avstängning enda alternativet. omplacering med pappersjobb är ju ett alternativ men eftersom jag ändå skulle sluta så var det inte lönt att hitta nåt för bara en månad. jag har ansökt om havandeskapspenning från FK som jag fått beviljad eftersom jag inte har nåt val, jag får inte jobba där som det är nu. så denna veckan ut har jag full havandeskapspenning. jag har ett annat jobb på g som jag hoppas drar igång när som helst men jag har ju alltid a-kassan att falla tillbaks på tills jag får heltid där. har ju börjat jobba där så smått.



bebisen var planerad och väldigt väldigt välkommen..:)

2009-02-10 @ 13:08:11
Postat av: Anonym

Jaha, va bra att du har uppdaterat din mamma igen.

Jag trodde liksom att du hade tagit en "break" ifrån bloggen.Men kul att läsa om alla händelser och om gammel mattes sötnos Ada. M

2009-02-10 @ 20:31:22
Postat av: Johanna

hehe, ja det kan man undra. han gymmar, sticker till nån kompis osv. jag är ju borta på fm nästan alla dagar.

2009-02-11 @ 21:46:51
URL: http://zotis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0