Jehovasterror.

Två pensionärsterroristdamer har varit här och ringt på, jag vet inte hur många gånger, de senaste veckorna, jag har inte öppnat en enda gång för jag har ingen lust att diskutera Jesus, gud och annan bullshit som jag har antagit att de vill pracka på mig. Jag har ju anat var de kommer ifrån och idag släppte de ner en lapp i brevlådan och mycket riktigt så vill de att jag ska gå med i Jehovas Vittnen.

De vill att jag ska komma och lyssna på en "särskild biblisk föreläsning som har temat Finns det bara en sann religion?". Jag och religioner, vi går inte ihop, jag får rysningar bara jag tänker på skiten, så nej, jag skiter fullständigt i om det finns en eller flera "sanna" religioner för er, i min värld finns det inte en enda sann religion. Bibeln tex. är ju bara en massa trams och påhitt, en samling sagor från förr som folk dyrkar. Sjukt.

De vill också att jag ska komma och minnas "den viktigaste händelsen i historien" (Jesu död). Eh, nej tack, och vem fan har bestämt att det är den viktigaste händelsen i historien?! Jesus jävla död har ingen som helst betydelse i min värld och min historia. Han, om han nu ens har funnits på riktigt, dog precis som alla andra människor har gjort och kommer att göra i all framtid, so whats the deal?!

Kommer de hit igen ska jag öppna och be att de och deras gelikar aldrig mer ringer på vår dörr för nu börjar jag tröttna på den här terrorn. Jag kanske borde sätta upp en lapp på dörren; "Försäljare, Jehovas och annat pack göre sig icke besvär vid denna dörr!"  Ja det ska jag nog göra.

Igår var jag ute hos kusen, vi fick rida ut själva då mitt ridsällskap var semester. Red på grusvägarna i området och när jag hade avverkat precis halva rundan så kom det ut en man och blockerade vägen och började skälla på mig för att jag red på deras grusvägar fastän jag visste att jag inte fick det.

Det är alltså vägar som går genom bebyggelsen där ute i skogen, det är inte villaområden, mer stugor och hus som ligger utspridda längs vägarna. Det är sant att vägarna är deras, det är deras vägsamfällighet som äger vägarna, så de är inte vanliga allämnna vägar, men det sjuka med utskällningen var att han påstod att jag red på vägen trots att jag visste att jag inte fick det, jag har ridit på de där vägarna i över 3år och aldrig har någon sagt att vi inte får rida där. Vi har fått en lapp av samfälligheten som säger att vi ska hoppa av och sparka ner ev. hästbajs i diket och rida förbi människor i ett lugnt tempo men det är all information vi har fått och den följer vi såklart. INGEN har sagt/skrivit något om ridförbud.

Han menade att vi hade totalt ridförbud under tjällossningen på grund av att hästarna är enda orsaken till att det blir hål i vägen och att jag visste det men red där ändå så han skulle ha mitt namn och telefonnummer så att deras ordförande kunde kontakta mig. Jag bad om ursäkt för att jag red där, att jag inte visste att vi inte fick det men vägrade såklart lämna ut några uppgifter och sa som det var att ingen i stallet har sagt något om ridförbud och att vi inte har fått någon information om det men han VÄGRADE ändå tro mig, hatet lyste ur ögonen på honom och han var väldigt uppjagad. Så till slut tröttnade jag på att vara medgörlig och trevlig, han har ju ingen som helst rätt att skälla ut folk som inte har fått information om hans så kallade ridförbud, dessutom så hade han själv kört runt med en fyrhjuling på vägen bredvid hästspåren och hans spår hade rivit upp vägen mycket mer än hästhovarna vilket jag också påpekade, men det var tydligen en heeeelt annan sak... Sen bad han mig dra därifrån så fort som möjligt och inte komma tillbaks. Trevlig typ det där.

Jag berättade för dem i stallet om den galne mannen och de visste heller inget om något ridförbud under tjällossningen, hade vi vetat om att de inte vill att vi rider där när det är tjällossning så hade vi ju självklart hållit oss undan men det är svårt att göra när vi aldrig har fått någon info om det. Men nu har jag iaf. sagt till de andra att vi ska undvika att rida där nu på våren. Iofs behöver vi ju inte det eftersom vi inte fått någon info om det från själva samfälligheten men man vill ju försöka stå på god fot med de boende, de är nog så otrevliga mot oss iaf. fastän jag alltid försöker vara glad och trevlig när jag möter dem, säger hej, ler och svarar glatt på deras frågor om de har några. Fattar inte varför de måste vara så aggressiva, kan de inte bara be/säga till snällt som mogna vuxna människor? Det skulle garanterat få bättre genomslag än deras påhoppsstrategi som de kör med nu.

Kanske borde maila deras ordförande och be honom ta ett snack med mannen som hoppade på mig. Jag antar att deras ordförande är lika mån om att vi ska ha en bra kommunikation och ett moget förhållningssätt till varandra som vi i stallet är. Det blir ju lätt förstört när vissa personer tar saken i egna händer och beter sig illa.

Igår fick vi några centimeter snö så nu är det vitt ute igen. Jag som trodde att våren hade kommit för att stanna. :(

Jag ser fram emot hundutställningen i Kista den 10:e April, vi ska inte ställa utan bara åka dit och titta, eller vi och vi, det verkar som att jag får åka själv, R var visst inte så sugen på att följa med. Men det är ok, det är ju jag som är intresserad av det hela och jag kan ju åka kollektivt dit, det hade vi nog gjort iaf. om vi hade åkte båda två, då det kostar 70kr att parkera bilen där + bensinpengar dit och så ska man leta parkeringsplats i typ en timme och hålla på och krångla med det. Jag tror att det både går snabbare/smidigare och blir billigare om man tar kollektivtrafiken, de tar tre klipp på remsan dit och sen tre hem. Det blir ca 70kr för en person tur och retur.

Frallaträffen den 4:e April är också något jag ser fram emot, det är alltid lika roligt!


Mitt lilla monster!





Kommentarer
Postat av: Nicke

http://www.youtube.com/watch?v=kem-PraYFZQ



Den låten ska du spela för dom jävlarna =)

2009-03-23 @ 16:24:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0