Vildhundar i skogen.

Var precis ut med Ada i regnet. Hon är sååå seg när hon har regntäcket på sig, vill inte gå mer än nödvändigt.

När vi stod i skogen bredvid elljusspåret och jag höll på och rättade till täcket på henne kommer det en hund smygandes från ingenstans, en STOOR hund som rusade direkt fram till Ada, såg att den hade munkorg (varför har man en hund som behöver munkorg o kommer fram o morrar lös?) och så ställde den sig mitt framför Ada o stirrade på henne så jag försökte hålla den bakom mig o Ada framför men den vägrade gå och morrade så jag slet upp Ada i famnen (bäst att ta det säkra före det osäkra, jag vill inte ha en biten hund som är rädda för andra hundar) o då ser jag att det kommer en till jävla hund, en liten schnauzer med ett koppel släpandes efter. Hör en visselpipa och en gubbe som skriker hundarnas namn och till slut springer den stora därifrån och den lilla går iväg en stund efter. Ada var duktig och var knäpptyst och stilla (rädd, förvånad?) när det hände.

Gjort det jag ska i PowerPoint och FEK idag, så nu ska jag kolla film o dricka kaffe. R kommer hem snart så jag väntar nog in honom innan jag börjar kolla.

Ada var duktig idag när jag skulle klippa/fila klor, hon har börjat lägga sig på sidan/ryggen då och då när jag filar så hon börjar nog vänja sig vid det ordentligt nu, hon tom. sätter upp framtassen när jag sätter mig framför henne med filen. Så hon vet vad som väntar och tycker nog att det är ok, annars skulle hon väl inte frivilligt ge mig tassen?



Kommentarer
Postat av: Veronica

Franska Bulldoggar är så himla söta! Små fast endå så stora :) Buffliga :) En ras jag skulle kunna tänka mej att ha! Ada är helt underbar!

2008-02-26 @ 17:11:57
URL: http://veroniiica.blogg.se
Postat av: ikrah

Vad är hon för en ras?:)

2008-02-26 @ 17:13:15
URL: http://ikrah.blogg.se
Postat av: Sara

Veronica: Tack tack! Det är verkligen en rolig ras, inte en slump att de kallas för hundarnas clown. :)

Ikrah: Ada är en Fransk Bulldogg. :)

2008-02-27 @ 09:54:43
URL: http://adaosara.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0