Ödlevakt.

Matat D´s ödlor nyss, Ada var med och hjälpte D att städa golvet. D är i Hultsfred o kommer hem på Söndag. Hoppas ödlorna lever tills dess...

Igår fick Ada värsta attacken när hon stod o vräkte i sig torrfoder, började hulka och kipa efter luft, ett tag trodde jag att hon skulle stryka med. Hon spydde upp en hög med torrfoder men fortsatte hulka o såg helt skräckslagen ut. Skakade o låg o såg döende ut. Jag tänkte; ska man åka till vetten, nej, det hinner man nog inte, bättre att försöka rädda henne själv, så jag grävde henne i munnen/halsen men hittade inget o klappade henne på magen, ruskade på henne, efter ett tag så var hon som vanligt igen. Jag tror det kan ha kommit spyor i näsan på henne o att det var därför hon snorklade o höll på efteråt. För sen drack hon vatten o var som vanligt.

Vad ska man göra om de sätter i halsen egentligen? Man står ju helt handfallen när det väl händer, o att sätta sig i bilen o köra till djursjukhuset är ju inte aktuellt, hinner dö innan man kommer fram... Tar minst 40 minuter att komma innanför dörrarna där.

"Etriderm"-schampot verkar vara väldigt bra iaf, hon kliar sig mindre och är skitfin i pälsen, blank o ser verkligen ren ut. Kan jag rekommendera, var drygt också! Fast det kostar ju lite mer än hundaffärsschampon, 158kr gav vi hos Apoteket, vetten skulle ha 180kr... Jämför man med Espree så är det ju inte så fasligt mkt dyrare, det kostar väl runt 129kr om jag inte minns fel.

Hörde lite åskmuller när jag gick ut med Ada efter ödlematningen, det ser svart ute på himlen men det drar bortåt så vi slipper nog åskan. Synd, för det är så mysigt.

Ang. talböcker, nu lyssnar jag på "Orkestergraven" av Unni Lindell, har kommit till skiva 5 av 9, har väl inte hänt så mkt än så jag vet inte om jag kan rekommendera den...:S Lite seg änsålänge. Men jag läste "Midvinterblod" av Mons Kallentoft nyligen och den var bra! Likaså "Skuld" av Karin Alvtegen. :)

Nu ska jag cykla till centrum o fylla mobilen, ta en sväng förbi biblioteket och kolla om jag hittar en sån där scarf i djuraffären, R sa att han sett en sådan sist vi var där. :)

Just det, såg en skräckfilm igår, "Knock Knock", var jätteäcklig och lite läskig. Helt ok.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0