Ute med M och hans bil igår.

Var först till Nacka Strand och fikade på J, Carola var där, artisten alltså. Sen åkte vi till stan o när vi körde förbi Stureplan så höll vi på att köra över Magnus Uggla som kom springande mitt i vägen. Sen ut på Djurgården och till sist en tur till Strömma där det var helt dött, så vi åkte till GB o handlade lite mat o sen hem o kollade film på projektorn, "Strange Wilderness".

Frallaträffen igår var inte så jättekul som den förra. Det var lite förvirrat och sen när vi kom ner till ängen där hundarna var lösa sist så hade den växt igen, typ 1m höga lokor och skit som växte där. På alla andra ställen låg det folk o solade så det var lite trist, blev en promenad runt området där o sen hem igen. Ada träffade en sööööt liten valp som hon tyckte var jättekul att leka med o jaga. Sen träffade hon en stoooor rysk hanfralla som var helt betuttad i henne, han kanske kände på sig att de har gemensamma rötter... :) Hon var så duktig också, när hon var lös sprang hon inte långt ifrån mig, höll sig hela tiden nära o var väldigt försiktig i sin kontakt med de andra hundarna, skönt för då slipper hon hamna i trubbel.

När vi vaknade var det 28 grader varmt ute, ser ut att bli en vaaaarm dag, så jag väntar med att åka till stallet till ikväll.

Var ute på en promis med M, D o R häromdagen o då hittade vi en lös hund, vit avlång med "pudelpäls", han o Ada fann varandra o lekte men ingen ägare syntes till, vi visste inte riktigt vad vi skulle göra med honom, han gick inte att fånga heller, sen sprang han iväg in mot ett bostadsområde med väldigt bestämda steg o försvann in på en gård så vi antog att han bodde där. Fattar inte att folk vågar ha hunden lös vind för våg, åker bilar överallt som kan köra över jycken.

Imorgon ska jag hämta schampot som jag beställt till Ada från Apoteket, sen ska jag bada henne på en gång. Hon är helskitig o schampot ska användas 2ggr per vecka (mot klåda o utslag) så det passar ju bra att tvätta henne första gången imorgon...

D är ute på havet med Cinderella o jag hoppas att han får tag på Martinin som jag ville ha. Visar sig ikväll. Men han brukar vara pålitlig. :)

Borsta tänder nu o sen ut med Adaktusson o R i skogen, ska se om vi kan se vart det brann...


Såhär såg Ada ut efter en dag hos E o B, nationaldagen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0