Lite sugen...

...på att söka till det som from. hösten 2009 kommer heta "Djursjuksköterska, 180 hp", nu kallat Djursjukvårdarprogrammet.

De har ändrat namnet, längden (från 2 år till 3 år) och behörighetskraven (man behöver inte längre ha yrkeserfarenhet!). Skulle vara såå lätt för mig att söka det nu när de gjort om kraven, förut var det komplicerat, fixa yrkeserfarenhet och läsa in olika kurser bla. Biologi A och B (eftersom de kurser vi läste i gymnasiet som motsvarade biologin inte längre var godkända). Allt jag skulle behöva göra nu är att läsa in Naturkunskap B, 100poäng (finns som distanskurs hos Jensen, där jag redan går 5, 7 eller 10 veckor), Naturkunskap A har jag ju redan läst!

Ja, det tål verkligen att tänkas på... Skulle vara ett drömjobb för min del, jag är ju djurgalen!




Såhär står det på SLU´s hemsida:

Nyhet!

Det nuvarande Djursjukvårdarprogrammet görs om till treårigt kandidatprogram, 180 hp, som startar höstterminen 2009. I och med det ändras behörighetskraven.

För att antas till kandidatprogrammet fr.o.m. 2009 krävs, förutom grundläggande behörighet för högskolestudier, särskild behörighet enligt följande:

  • Engelska A
  • Matematik B
  • Naturkunskap B
  • Samhällskunskap A
  • Svenska B/2B

Kravet på yrkeserfarenhet som fanns för det tvååriga programmet tas bort!

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Johanna

det programmet har jag oxå kikat på :) var på "efterstudentenmässa" i sthlm förra torsdagen, då var SLU där och presenterade olika utbildningar, har en katalog, du kan få kika i den när ni kommer upp till jul :) väldigt många intressanta program :)

2008-11-26 @ 16:33:19
URL: http://zotis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0