Om helgen.

Mor och far kom i Fredags, vi käkade pasta med rökt lax (tack Linnéa för ett helt underbart recept) och sen smaskade vi i oss en massa gott från D´s jobb.

Lördagen var vi till Farsta och bytte färg (från orange till rosa) på ett flexikoppel jag fick i present av mammis och pappis. Tack för det! :) Sen åkte vi till Hagaparken, vi var först där som vanligt, lallade omkring, gick på toa och väntade på de andra vovvarna. Först såg det illa ut, vi var bara fyra tappra frallor där ett bra tag men sen ramlade de helt plötsligt in i en strid ström, vi var över 20 st frallor och massor av folk. KUL!! :D Mycket valpar med, några yttepyttesmå och några lite större, men alla lika söta, förutom en som jag blev helt paff av att de öht. hade köpt och dessutom tog med sig på träffen för den såg INTE frisk ut... Hoppas verkligen att det inte var ngt smittsamt den hade, då j*vlar!! Som tur var så gick inte Ada nära den, vad jag kunde se.

Ada var iaf. superduktig och lekte med de andra men höll sig hela tiden i närheten av oss och undvek de kombattanter som hela tiden skulle mucka och bråka. För bråkade gjorde de. Jäklar vilket liv det blev ibland. De fick slita isär hundarna, och precis när två började fajtas sögs det liksom dit massor av andra som också ville vara med och slåss... Läskigt.

Ada gick utan koppel mesta delen av tiden (jag litar inte helt och hållet på henne, men det verkar faktiskt som att jag borde kunna göra det), även där det var folk och andra hundar som inte hörde till träffen. Hon skötte sig såååå bra och lyssnade också när jag sa till henne då hon försökte smyga efter andra hundraser som tydligen är väldigt intressanta i hennes värld. Golden Retriever verkar vara en favorit.

Jättekul att se henne glad, fri och social, hon trivdes verkligen superbra där och att hon sedan fick följa med in på fiket som ligger vid Koppartälten var en fin fin bonus. Massor av hundar där inne (mest frallor) och alla skötte sig prima. Det var en liten människounge som sprang omkring där inne och utforskade stället, så även Ada, hon var helt oberörd när han sprang fram mot henne och viftade. Hon har verkligen utvecklats på den fronten, för bara ett halvår sedan var hon livrädd för barn och morrade, skällde och ryggade undan så fort hon såg dem.

På kvällen var vi in till stan (kors i taket) och käkade buffé på en mongolisk restaurang som ligger precis vid Centralen. Perfekt att ha handikapptillstånd när man ska in till stan, vi åkte runt och letade p-plats över halva stan och sen när vi gav upp hittade vi en ledig handikapplats precis bakom huset som restaurangen låg i. Gratis att stå där var det visst också. :D

Igår var vi till Värmdö. Kollade lite på Brisak och Granngården, köpte tuggisar till Ada för en kupong jag hade fått där. Istf 115kr fick jag betala 65kr för en påse med 42st gröna tuggpinnar gjorda på ris och lite annat som inte borde orsaka några reaktioner i Adas kropp. Hon gillade dem men jag tycker att de luktar väldigt märkligt, inte alls som hundgodis brukar lukta.

Prällen ringde idag. Han trodde att jag redan hade varit på intervjun och ville höra om det gick bra, jag ska ringa honom imorgon och berätta hur det gick. Snällt att han hjälper till och bryr sig så mkt. :D Han hjälper mig mer och är mycket mer intresserad än min nya familj någonsin har gjort/varit... :S Han hade något annat (rekryteringsfirma) på G också (!) ifall jag inte skulle få det här redovisningsjobbet som jag ska på intervju för imorgon. Snällis! :)

Hoppas att mamma skickar över bilderna från träffen snart så jag kan slänga upp dem här. Tog inga själv då jag hade fullt upp med att stå och le som en fåntratt, klappa och pussa på alla söta ♥frallisar♥.


Det finns bara EN hundras i min värld och det är Fransk Bulldogg!!












Kommentarer
Postat av: m

Vi ordnar iväg foton till dig så småningom. Ska på Pk ikväll med jobbet kl. 17. Vi får se senare ikväll...

Va, bra prällen som ordnar då, hoppas att det går prima imorgon. M

2009-02-02 @ 14:57:35
Postat av: Linnéa

vad kul att ni gillade receptet! det är sjukt gott faktiskt!

2009-02-02 @ 16:25:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0