Duttiga igår.

Igår tvättade vi bilen, den hade inte blivit tvättad på några månader så det var verkligen välbehövligt. Shit vad skiten satt fast, ingrott som sjutton, fastän vi använde massor av avfettning. Kändes lite onödigt att tvätta den för den blev ju skitig på en gång igen när vi åkte hem från EoB, där vi tvättade den. Men man kan ju inte låta bli att tvätta den heller, då blir den ju helt omöjlig att få ren sen till våren och så kommer den nog att ändra färg till rostbrun också... :S

Idag är det mååånga plusgrader här och all snö är borta igen. :(

Imorgon ska jag till mina favvisar på Arbetsförmedlingen. :S Ja, det kan ju iaf. vara värt att åka dit för att få svar på hur jag ska fylla i ansökan om a-kassa, jag vill få det rätt från början för blir det fel så kommer det ta tusen år innan jag får ersättning, om jag nu får det. Tanten jag talade med där sist sa att jag inte behöver skicka in något intyg om studier men när man läser vad det står på a-kassans hemsida så verkar det som att jag ska det iaf. Imorgon hoppas jag att jag får ett ordentligt svar på vad som är riktigt.

Ada mår bra, hon är vild och galen som vanligt. Klorna växer som ogräs så de måste klippas idag igen, hon har nästan slutat fälla nu så det ligger inte små vassa hår överallt längre.

Dags att äta ngt och sen gå på promis med Adaktusson i skogen, hon behöver springa av sig, och rastgården kommer jag hålla mig borta ifrån, så skogen får det bli.






Kommentarer
Postat av: Linda

A-kassan vill alltid ha tonvis med papper så vänta och se... snart får du påminnelser hemskickat om att du inte skickat in det och det och det pappret hehe. Ljuva arbetslösa livet... not.



Kramar Linda

2009-01-12 @ 14:44:29
URL: http://www.rottislyan.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0