Papper, hunden, böcker...

Jag ska göra klart alla a-kassepapper idag och skicka in dem. Måste gå och lämna tillbaks böckerna på biblioteket, Turstenboken måste jag också lämna fastän jag inte har hunnit läsa den än, den gick inte att låna om...:( Hoppas att jag hittar lite nya böcker att låna, men det brukar vara så dåligt med nya böcker i "vårat" bibliotek, riktigt uselt om man jämför med alla andra bibliotek jag har varit på, tex. Säters bibbla, den är hundra gånger bättre. :/

Ada ska få sig en genomkörare också, får bli en lång skogspromenad för hennes del, hon har så mycket spring i benen och orkar gå MYCKET längre och snabbare än vad jag gör. Det där med att hon inte vill gå på promenad, det stämmer nog inte riktigt längre, på senare tid så har hon varit helt outtröttbar på promenadfronten. :D

R´s pappa B ringde igår, han hade kommit hem och överraskat två inbrottstjuvar som var i full färd med att länsa deras hus på värdesaker. Han skrek åt dem och den som var på övervåningen slängde sig ut genom ett fönster där uppe, hoppas att han gjorde illa sig, det är rätt långt ner till marken och där är det bara berg och grus. De lyckades sno med sig B´s nya laptop, smycken, alla dosor till TV, DVD-spelare, digitalbox osv. men TV´n hade de bara lyckats bära ut på altanen så den lyckades de inte sno. Den nya digitala systemkameran klarade sig också. Polisen var där och sökte med hundar men jag tror inte att de hittade någon. De skulle dit idag igen och undersöka brottsplatsen, var visst för mörkt igår. Trots larm, grannar hemma, låsta dörrar osv. så går det visst inte att värja sig mot tjuvar. Hoppas att de lyssnar på oss nu och installerar lampor och strålkastare med personvakt runt huset, som vi har tjatat på dem att göra sedan de hade inbrottsförsök i somras, det är ju rätt dumt att ha en tomt som är kolsvart där tjuvarna kan jobba ostört...


Jag saknar sommaren när jag ser den här bilden.
(Gustavsberg 2004)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0