---

Jaha, idag har jag varit ute på Ingarö och ridit i tre timmar. Det var en svettig tur både för oss och hästarna, med mkt galopp. :D Jag och Ada börjar på vardagslydnadskursen nästa Söndag så då rider jag nog bara på ridbanan, tar för lång tid annars. Likaså de nästkommande Söndagarna, hela Maj ut. Sen flyttar kusen till ett nytt stall, också på Ingarö, fast på andra sidan. Får se hur det blir. Jag tycker det är så bra där hon står nu, men det tycker inte ägaren. :(

Igår var vi i Tyresta naturreservat och gick promenad med Ada, hon sprang lös hela tiden och skötte sig utmärkt, ja förutom de gånger vi passerade hästbajs, det KAN hon inte motstå fastän hon vet att det är förbjudet, hon är snabb som en vessla och nyper åt sig en tugga innan man hinner fram och putta bort henne. :S Kul att gå på nya ställen, både för oss och för Ada. Hon är inte lika stöddig när hon är på nya ställen heller, här hemma tycker hon att hon äger gångvägar och gräsmattor, hon är lite mer ödmjuk när vi är borta, vilket är skönt. :) Såg första fästingen för i år också, den kröp med en jäkla fart över Adas rygg. ÄCKLIGT!

Nu ska jag fortsätta tvätta och diska. Det är ett evighetsgöra, tar aldrig slut.






Kommentarer
Postat av: m

jaha, lika är det här m. fästingar. En på varje katt tagen. m

2009-05-03 @ 19:08:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0